Praha - Kontrolu značek u všech nájezdů na tuzemské dálnice a rychlostní silnice nařídil šéf dopravní policie Leoš Tržil. V poslední době řidiči častěji než dřív hlásí auta v protisměru. Jen dnes se do špatného pruhu trefily dva vozy. Příčinou bývá kromě hazardu a alkoholu také nepřehledné značení.
Jízdy v protisměru mají omezit kontroly nájezdů na dálnice
Auto v protisměru vystrašilo řidiče na D2 u Brna a na R10 na Mladoboleslavsku. Jde o případy z posledních hodin – a právě po R10 se před pár dny řítil zdrogovaný Švýcar. „V průměru jednou až dvakrát týdně obdrží policie na lince 158 oznámení o tom, že někdo potkal vozidlo v protisměru,“ přiznává mluvčí mladoboleslavské policie Ladislav Mareš, do jejíž kompetence R10 spadá.
Příčinu se policisté často nedoví, neboť auto se na nejbližším sjezdu zase otočí. Přesto teď šéf dopravních policistů nařídil zkontrolovat značky, a to nejen na nájezdech, ale i kolem benzinek a odpočívadel. „Chceme se ujistit, zda jsou všechny nájezdy srozumitelné tak, aby se řidič opravdu orientoval a použil ten správný,“ uvedl Tržil s tím, že posouzení provedou dopravní inženýři. Poté navrhnou správcům komunikací patřičné řešení, včetně odstranění nedostatků, které mohou být příčinou toho, že se řidiči dostanou na dálnici do protisměru.
Řidiči se čas od času spletou například u Mníšku pod Brdy. O přikázaném směru snad soudí, že míří jen k benzince, a značku jednosměrky mají v zákrytu. „Pro ten omyl například na Slovensku mají na nájezdech na dálnici v obráceném směru vždycky velké výstražné tabule,“ nabízí řešení dopravní expert Jaroslav Zvára. Policie už dřív zmapovala rizikové úseky na českých dálnicích. Na dvaceti místech úplně chybí napojovací pruh a v padesáti případech je příliš krátký. Náprava ale zatím vázne.