Praha - Dramaticky přibylo obětí dopravních nehod, při kterých se vznítí auto. Za první půlrok při takových nehodách zahynulo už přes dvacet lidí, což je oproti loňsku dvojnásobek.
Časté nehody s požáry osobních aut
Dva lidské životy si vyžádala dopravní nehoda na silnici R10 u Mladé Boleslavi. Při požáru BMW uhořely dvě dívky a jednoho muže odvezla s těžkými zraněními záchranka. Tragických nehod, při kterých se auto vznítí, přibývá.
Podle Petra Kopáčka, mluvčího hasičů, za letošní první pololetí zemřelo při požárech způsobených dopravními nehodami více než 20 lidí.
V loňském roce za stejné období byl přitom počet obětí poloviční. Za celý rok 2006 zemřelo na českých silnicích při požáru po nehodě lidí 26 - o šest víc než za první pololetí 2007.
Při požáru shoří auto během několika minut. Narozdíl například od Řecka nebo Portugalska u nás přesto není hasicí přístroj povinný. Musí ho mít jen veřejní dopravci, tedy taxikáři nebo řidiči autobusů.
Výmluvy ministerstva dopravy jsou různé - hořících aut podle něj není tolik. A navíc by si prý hasicí přístoj nemohly dovolit sociálně slabší skupiny - jeho cena se přitom pohybuje mezi pěti stovkami až tisícikorunou.
ÚAMK doporučuje, aby řidiči vozili nějaký prostředek na hašení, ať už ten klasický hasicí přístroj nebo nějakou náhražku třeba v podobě hasicího spreje.
„Pokud dojde k dopravní nehodě, je vhodné místo té nehody, pokud to vozidlo hoří, raději okamžitě opustit,“ tvrdí mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Ani výhledově proto ministerstvo o přidání hasicích přístrojů do povinné výbavy neuvažuje - i v budoucnu tedy bude jejich pořízení záviset na samotných řidičích.