Olomouc - Olomouc chce urychlit přípravu budování východního obchvatu města. Zaplatí proto expertizu, v jejímž rámci se odborníci pokusí najít levnější variantu celé stavby. Důvodem je co nejdříve zahájit výstavbu nové silnice. Východní obchvat by měl vést od kruhového objezdu v Olomouci, Holici až za Týneček, kde naváže na hlavní tah mezi Olomoucí a Šternberkem.
Olomouc chce dokončit obchvat, a to rychle
Například ve Chválkovické ulici v Olomouci denně projede na dvacet tisíc aut. „Přes den to vypadá strašně. Samé auto, nedá se přejít. Kdyby tady nebyl semafor, opravdu by nešlo přejít,“ dokládá i zdejší obyvatel.
Nová silnice má ulevit řadě městských částí
Právě Chválkovicím by měl obchvat v budoucnu hodně ulevit. Nová silnice ale odvede dopravu také z dalších místních částí, jak dokládá Marek Černý z odboru koncepce dopravy Magistrátu města Olomouc: „Obchvat začíná na stávajícím ukončení, které bylo vybudováno v rámci jižního obchvatu a končí někde v prostoru za Týnečkem.“
Východní obchvat ale v současné době existuje pouze na papíře. Zatím poslední varianta počítá se zhruba sedmi kilometry silnice a dvěma velkými křižovatkami. Právě ty chtějí odborníci znovu prozkoumat. „V tuto chvíli magistrát zadává expertizu právě k tomuto opatření, k maximálnímu možnému snížení nákladů. Výsledky zapracujeme do nového investičního záměru,“ upřesnila Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Prosadit stavbu obchvatu ale i tak nebude jednoduché. Státu totiž chybí peníze. „Vláda nám loni v červnu zakázala zahajovat nové stavby. Toto opatření pořád trvá a týká se i případné výstavby východního obchvatu Olomouce,“ vysvětlil tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Řidiči, kteří se chtějí Olomouci vyhnout nyní, mohou město objet po jižní nebo první části západního obchvatu. Ovšem kdy přesně bude zbývající část západního obchvatu hotová, zatím nikdo nedokáže odhadnout. Dostavbu totiž stále brzdí spory kolem toho, kudy silnice nakonec povede.