Co znamená Žít Brno? Je to slogan, nebo recese?

Brno - Brněnský magistrát trápí skupina recesistů, kteří se po svém ujali propagace nového městského sloganu „Žít Brno“. Právě pod touto značkou vytvořili portál, který si z vedení města střílí a mystifikační kampaní mate novináře i veřejnost. Mladí lidé využili toho, že město svůj slogan za 600 tisíc ani po roce nebylo schopno uvést do života.

Před více než rokem vtiskla bratislavská agentura Brnu za 600 tisíc korun novou identitu, našla pro město verbální priority a ověnčila ho sloganem Žít Brno. Hotové koncepce se ujali úředníci z magistrátu. Několik měsíců ji prý analyzovali a rozvíjeli.

Sousloví Žít Brno si v mezidobí žije vlastním životem. Díky skupině recesistů, kteří draze zaplacenou značku použili pro název svého portálu. „Vzniklo to jako pokus o parodii na nový radniční slogan, který je tu už s námi rok, nicméně magistrát neudělal nic, aby ho zpropagoval,“ říká spoluautor webových stránek Michal Kašpárek.

Rozhovor se spoluautorem stránek Michalem Kašpárkem (zdroj: ČT24)

Kampaň mladých nadšenců provází jedna mystifikace za druhou: falešné tiskové zprávy, na první dojem věrohodné články a neotřelé projekty. Brněnská radnice dokonce přistoupila k tomu, že tiskové zprávy opatřuje digitálním podpisem, aby bylo jasné, které informace jsou ty skutečně radniční. Primátor Onderka, který stejné oficiální zprávy posílá ze soukromé adresy, musí vysvětlovat, že i jeho zprávy jsou myšleny zcela vážně.

Magistrát se od webových stránek distancuje

„Adresa Zitbrno.cz nepatří magistrátu. Neviděl jsem ji a myslím, že bez toho dokážu žít,“ říká mluvčí magistrátu Pavel Žára. Naopak primátorovi samotnému zřejmě recese na účet vedení města zase tolik nevadí: „Brno si ze sebe vždycky umělo udělat legraci. Já říkám, jen houšť,“ usmívá se Roman Onderka.