Vladimír Čech se narodil 6. července 1951 v Praze. Vystudoval pražskou DAMU a v roce 1978 začal pracovat v ostravském studiu Československé televize, ale z politických důvodů musel odejít a mohl pracovat pouze v rozhlase a oblastních divadlech. Už po událostech ze srpna 1968 musela z politických důvodů Československou televizi opustit i jeho matka Heda Čechová, tehdy populární hlasatelka.
Během své kariéry vystřídal řadu divadelních scén - Divadlo Petra Bezruče v Ostravě, Slezské divadlo Opava, Těšínské divadlo v Českém Těšíně, Státní divadlo Oldřicha Stibora v Olomouci, Východočeské divadlo Pardubice, Činoherní studio Ústí nad Labem a Středočeské divadlo Kladno.
Na Vladimíra Čecha vzpomíná jeho herecký kolega Jiří Hromada
„Vláďa byl velký bojovník, do poslední chvíle hledal možnosti, jak nad nemocí zvítězit. Bojovníkem byl i jako herecký kolega. Prožil si léta na oblasti v regionálním divadle a až poté přišel do Prahy, jak říkají herečtí mistři, to je opravdová cesta herce. Jeho cesta byla vskutku profesionální, na které si vedle lokálních úspěchů zažil i úspěchy celostátní. Vždycky byl plný humoru, rozdával dobrou náladu a bylo s ním dobře – lidská bytost, která předávala jenom radost.“

Zemřel moderátor a herec Vladimír Čech
Zahrál si desítky různorodých rolí, patřily k nim třeba Vavřena ve Filozofské historii, Edmund v Králi Learovi, Merkucio v Romeovi a Julii, titulní role v Hamletovi a Cyranovi z Bergeraku, Antonio ve hře Antonius a Kleopatra, Jiří ve hře Kdo se bojí Virginie Woolfové? nebo Jago v Othellovi.
Od roku 2006 působil v Městských divadlech pražských, hrál v poslední době například Karenina ve slavné Tolstého hře, jednu z hlavních rolí v dramatizaci Márquezova románu Sto roků samoty a také v inscenacích Gold za všechny peníze či Saturnin. Před týdnem měla v Rokoku premiéru adaptace Čapkových Povídek z jedné a druhé kapsy, kterou autor a režisér Arnošt Goldflam nazval Věštkyně, vraždy a jasnovidci. Čechovu roli v ní alternuje Vladimír Marek.
V letech 1990 až 1992 byl Vladimír Čech poslanecem České národní rady. Ani v této době však divadlo zcela neopustil, hostoval tehdy v pražském Činoherním klubu. V poslední době se divadlu věnoval společně s moderováním několika televizních pořadů, jeho hlas je známý také z dabingu.