Olomouc je bohatší o tramvajovou linku. Spojuje centrum s Novými Sady

Olomouc – Propojení centra Olomouce s jeho okrajovými částmi prostřednictvím tramvajové trati je definitivně u konce. Na koleje, které nově spojují střed města s nejlidnatějším sídlištěm Nové Sady, už totiž vyrazila i druhá z plánovaných tramvajových linek. Spoj s číslem pět doplňuje trojku, která jezdí od začátku prosince. Téměř jeden a půl kilometru dlouhá trať za více než čtvrt miliardy korun je přitom jednou z největších investic v historii Hanácké metropole.

Celkem šestkrát za hodinu se nyní obyvatelé jednoho z nejlidnatějších sídlišť v Olomouci dostanou tramvají do a z centra města. Dopravní podnik totiž na novou trať, která je v provozu necelé tři týdny, vypravil další spoj. Pětka jezdí z Fibichovy ulice přes Hlavní nádraží, Vejdovského, Envelopu, Šantovku a V Kotlině až do Trnkovy ulice, kde trať zatím končí. „Věříme, že spousta cestujících i na začátku nového roku přehodnotí například svoje oblíbené stávající spojení a začne více využívat novou trať. Toto je první etapa a její výhoda se projeví až po dostavbě celého plánovaného úseku,“ uvádí tisková mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Magdaléna Kopřivová.

Reportáž Evy Knajblové (zdroj: ČT24)

Olomouc patří k městům s nejstarší tradicí městské hromadné dopravy. Její rozvoj je ale podle dopravních expertů v současné době drahý. Postavit novou tramvajovou trať se tak podaří zhruba jednou za dvacet let. Míst, kam by tramvaj bylo třeba přivést, ale přibývá mnohem rychleji. „Postavila se řada panelových sídlišť, ale tehdy nebyly investiční zdroje a nemyslelo se na to, dobudovat tam tramvajovou dopravu,“ vysvětluje primátor Olomouce Martin Novotný (ODS).

Trať stála téměř 280 milionů korun. Dvě třetiny z této částky pokryla dotace ze Švýcarských fondů.

Vydáno pod