Třinec dokončil významnou stavbu - podjezd pod tratí

Třinec - Třinec dokončil další významnou stavbu. Pod mezinárodní železniční tratí v Třinci je nový podjezd, který propojil centrum města s částí Lyžbice. Podle vedení radnice stavba otevírá nové možnosti pro další rozvoj tohoto města pod Beskydami, kterému dominují Třinecké železárny.

Podjezd za sto třicet milionů korun dostal název Via Lyžbice. "Význam tohoto podjezdu je pro Třinec mnohem větší, než se může na první pohled zdát. Otevírají se možnosti pro další rozvoj lokality za tratí, jednou z nich je propojení centra města se sídlištěm Sosna,“ uvedla starostka Věra Palkovská. Podotkla, že stavbu provázely mnohé komplikace a překážky a stála velice mnoho sil i času.

SŽDC otevřela v Třinci novou zastávku
Zdroj: Jaroslav Ožana/ČTK

Podjezd přispěje k větší bezpečnosti chodců i dopravní prostupnosti města. „Podjezdem se lidé snadněji dostanou na vlakovou zastávku, odpadnou riskantní pokusy přebíhat koleje. Zlepší se dostupnost krajské nemocnice pro pěší, podjezd zajistí volný průjezd složek integrovaného záchranného systému do Lyžbic,“ jmenoval náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Josef Babka.

Podjezdem vyvrcholila mimořádná stavební činnost na území Lyžbic, která začala stavbou třetího rychlostního koridoru, jehož součástí je železniční most. Pokračovala pak vybudováním železniční zastávky Třince centrum.

Reportáž Alexandry Přečkové (zdroj: ČT24)

Podle starostky Palkovské se sešly příznivé okolnosti v čase a prostoru. "Kdyby se nevybudoval třetí rychlostní koridor, nebyl by železniční most. Kdyby nebyl most, nebyl by podjezd, a kdyby nebyl podjezd, nebyla by zastávka. Pokud by tyto všechny události nebyly vsazeny do jednoho okamžiku, nebylo by možné dalších 20 let do prostoru kolejiště zasáhnout,“ prohlásila.

Mluvčí Regionální rady Moravskoslezsko, která v kraji rozděluje evropské peníze, Michal Sobek uvedl, že evropská dotace pokryje až sedmdesát procent nákladů.

Vydáno pod