Registr vozidel v zatěžkávací zkoušce zpomalil, ale zatím uspěl

Brno - Registr vozidel dnes zažil další zatěžkávací zkoušku. Už ve čtvrtek se po napojení na systém základního registru začaly projevovat problémy. Úředníci ale upozorňovali, že ve čtvrtek a pátek se nemusí na přepážkách potýkat s takovým náporem klientů jako v pondělí nebo ve středu, které jsou dodnes pokládány za klasické úřední dny. Na rozdíl od čtvrtka dnes ale systém nekolaboval.

Podobná situace jako v jiných dnech panovala na Odboru dopravy Magistrátu města Brna. Do jeho sídla na ulici Kounicova přišlo asi 300 lidí, na všechny se ale nedostaly pořadové lístky. Poslední lístek vydali úředníci v 9:20.

Systém dopoledne fungoval bez kolapsu, k němuž došlo minulý týden ve čtvrtek. Úředníci si ale stěžují, že software nefunguje natolik rychle, aby mohli obsloužit stejný počet klientů jako letos před prázdninami. Oproti minulosti teď denně stihnou obsloužit přibližně jen 80 procent klientů.

Na to magistrát reagoval rozšířením úředních hodin. „Snažíme se lidem vycházet vstříc, říkáme jim, aby přicházeli o půl hodiny, o hodinu dříve. Úřední hodiny budou rozšířeny, pokud budou trvat problémy s registrem,“ řekl redaktorce České televize mluvčí magistrátu Pavel Žára.

Rozhovor s mluvčím magistrátu Pavlem Žárou (zdroj: ČT24)

Nový registr vozidel spustilo Ministerstvo dopravy v červenci, od začátku ho provázejí potíže. První týdny po zavedení měl systém časté výpadky a vznikaly prodlevy při obsluze klientů. Postupem času se registr stabilizoval, stále byl ale pomalejší než předešlý. V Brně úředníci obsloužili zhruba 300 lidí denně, což je o 100 zákazníků méně než za starého systému registru.