Z Brna do Vídně se pojede po roce 2018 výrazně rychleji

Brno - Dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a obchvat Drasenhofenu umožní po roce 2018 zrychlit dopravní spojení z Brna do Vídně. V tomto termínu by měly být dokončené i úseky rychlostní silnice R52 směrem z Pohořelic do Mikulova. Na řadě je i obchvat Mikulova. Vyplývá to z nedávného jednání Ředitelství silnic a dálnic ČR a rakouské státní dálniční společnosti ASFINAG.

„Od roku 2018 bychom měli jezdit přes Mikulov do Vídně, aniž bychom museli projíždět jednotlivými vesničkami na rakouské straně a cesta do Vídně by se měla významně zrychlit,“ uvedl radní Jihomoravského kraje David Macek (KDU-ČSL).

Podle něj se na rakouské straně bude stavět v několika fázích. V úseku Schrick-Poysdorf se začne patrně v roce 2013. V úseku z Poysdorfu na státní hranici se počítá s dvěma etapami. První z nich nejprve zahrnuje obchvat Drasenhofenu. Silnice bude mít nejdříve pouze dva pruhy. Bude napojena na stávající a skončí asi dva kilometry před hranicí. Podle plánů bude zprovozněna v roce 2017. Dostavba celého profilu trasy až na státní hranici nemá zatím jasný termín realizace.

Stavět se začne i na české straně. První na řadě je obchvat Mikulova. Obchvat Mikulova bude mít také nejdříve dva pruhy. Letos jsou v plánu přípravné práce. Výstavba se podle Macka uskuteční v letech 2012 až 2013.

Rychlostní silnice dnes končí ve směru na jih od Brna u Pohořelic. Směrem na Pernou má trasa dospět v letech 2016 až 2018. „Nejsložitější úsek bude přes novomlýnské nádrže. Podle mého odhadu bude realizován jako poslední,“ dodal Macek. Na místě budou nakonec dvě komunikace. Stávající zůstane zachována pro místní dopravu. Vedle ní vyroste nová rychlostní silnice. Cílem výstavby silnic na rakouské a české straně je zrychlení dopravy.

Plánovaná silnice R52
Zdroj: ČT24
Vydáno pod