Brněnský parník Praha zakotvil na Vranovské přehradě

Brno - Na pomyslnou poslední cestu se v úterý v noci vydal brněnský parník Praha. Ne však po vodě, ale po silnici. Vyřazenou loď od dopravního podniku koupil majitel kempu na Vranovské přehradě. Praha, která po desetiletí sloužila k přepravě turistů po hladině brněnské přehrady, se dočká nového uplatnění – stane se z ní atrakce pro návštěvníky kempu.

Pětadvacetitunový náklad vyrazil za doprovodu policie na cestu po jedenácté hodině večer, kdy už po Brně nejezdí městská hromadná doprava. Doprovodné vozy policie na křižovatkách zastavovaly dopravu, šest metrů široká loď totiž místy zabrala i celou silnici. „Samotná loď váží kolem dvaceti tun a váha celé soupravy je zhruba sedmdesát tun,“ uvedl další míry nákladu vedoucí transportu Pavel Kosina.

Loď Praha vozila turisty na brněnské přehradě od roku 1953. Byla vůbec prvním dvoupalubovým plavidlem, které postavil Dopravní podnik města Brna. Modernizace se dočkala mezi lety 1982 až 1984, od té doby byla v provozu nepřetržitě až do 17. října loňského roku, kdy vyplula naposledy.

Noční převoz parníku z Brna na Vranovskou přehradu (zdroj: ČT24)

Průjezd Brnem byl hladký, menší překážky se objevily až po sjezdu z dálnice. Transport byl místy vypočítaný na centimetry, někde bylo potřeba dočasně odstranit dopravní značky, které technici po průjezdu parníku vraceli zpět na místo. Netradiční náklad dorazil na místo určení ve tři hodiny ráno.

Praha je už třetí lodí, kterou se rozhodl dopravní podnik vyřadit. Příští rok ji budou následovat ještě parníky Dallas a Veveří. Všechny brněnské lodě zatím našly nového majitele a unikly tak sešrotování. „Jsme rádi, že je o ně zájem a že zůstanou v podobě, ve které byly vyrobené, zachovány pro další generace,“ vedl vedoucí lodní dopravy v Brně Martin Ecler.

Doslouživší lodě už v letošní sezóně nahradí nové parníky Vídeň a Utrecht, pojmenované podle partnerských měst.

Vydáno pod