Podrobnosti
následuje 14:35
Studio ČT24
Podpoříme hustou síť bezemisní dopravy, zejména vysokorychlostní vlakové trati či elektromobilitu založenou na obnovitelných zdrojích.
Prioritou je dostavba dálniční sítě ČR a vybudování sítě vysokorychlostních železnic.
Nepřipustíme ideologický rozvoj elektromobilů. Města nejsou jen pro cyklisty. Zpoplatníme silnice pro cizince. Podpoříme konkurenci v osobní železniční dopravě.
Výstavba dopravní infrastruktury je mimořádně nákladná, a je potřeba ji proto dlouhodobě a pečlivě plánovat.
Chceme cenově dostupnou veřejnou dopravu. Dostavíme síť dálnic a rychlostních komunikací včetně obchvatů měst. Zahájíme výstavbu vysokorychlostní železnice.
Politická strana Volte Pravý Blok www.cibulka.net tvrdí, že otázka ČT je položena špatně. Měla znít: „PERSPEKTIVY NAŠÍ ZLOMENÉ A DEMORALISOVANÉ SPOLEČNOSTI.“
Skončíme s privatizací dopravní infrastruktury! Dopravní politika musí vycházet z potřeb ČR, a ne EU! Dopravní infrastruktura musí být ve vlastnictví státu.
Zrychlíme výstavbu dálnic, změníme legislativu a omezíme obstrukce ekologických aktivistů. Zabráníme diktátu EU a zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.
Umožníme, aby se na bezpečných místech dálnice a za sucha jezdilo maximální rychlostí 140 km/hod.
Nesystematické investice do infrastruktury, nekorigovaná objednávka dopravní obslužnosti, netransparentní výběrová řízení, nízké zdanění tranzitní dopravy.
Dopravní politika dle potřeb obyvatel – dostupná, kvalitní. Investice do veřejné dopravy, kapacitní železnice, dostupné alternativy ke spalovacím motorům.
Dokončení dálniční sítě, investice do potřebné stavby obchvatů, maximální urychlení strategických staveb, zásadní zlepšení údržby silnic, dálnic a železnic.
Chytrá doprava, moderní technologie, plán financování dopravních staveb na několik let dopředu a priorita pro nejvytíženější trasy.
Prioritou je rychlé dokončení dálniční a železniční sítě a jejich modernizace. Musíme posilovat funkci veřejné dopravy a modernizovat ji, aby byla spolehlivá.
Dopravní infrastrukturu by měli platit ti, kdo ji využívají; v závislosti na tom, jak moc ji využívají. Neměla by být financována ze státního rozpočtu.
Doprava musí být efektivní, environmentální, navázaná na infrastrukturu evropskou a hlavně bezpečná. Nechceme žádná další úmrtí kvůli chybějícímu zabezpečení!
Připravujeme se na budoucí výzvy. Dopravní síť plánujeme v logickém celku - efektivně, bez záseků. Díky sdílení dat udržíme nad projekty přehled a kontrolu.
Podporujeme investice do dobudování dálniční sítě a obchvatů, rozvoj železniční nákladní dopravy a vysokorychlostních tratí, využití alternativních paliv.
Propojíme Moravu s Evropou. Požadujeme samostatné hospodaření moravského politického orgánu s veřejnými dopravními investicemi.
Do konce roku 2025 uvedeme do provozu 294 km nových dálnic. Budeme pokračovat ve výstavbě klíčových obchvatů. Připravíme megaprojekt vysokorychlostních tratí.
Zrychlení výstavby dálnic a obchvatů s důrazem na cenu a kvalitu. Eliminovat přetíženou kamionovou dopravu. Podpora využití železniční dopravy.
Musí se skončit s nerovnoprávností Moravy a Slezska vůči českému centru ve věcech investic do dopravní infrastruktury.