TÉMA

Tržba

Restauracím na začátku týdne chybí hosté. Odborník radí provoz ve slabších dnech zavřít

Některé hospody a restaurace na jihu Čech bývají na začátku týdne poloprázdné. Souvisí to s podzimním úbytkem turistů, kdy se v centru Českých Budějovic nebo Českého Krumlova pohybuje méně lidí. Část restauratérů se však brání případnému omezení otevírací doby. Podle Asociace hotelů a restaurací ČR ale není chytré udržovat restaurace otevřené ve dnech, kdy jsou prakticky prázdné.
8. 11. 2023|

Pokles tržeb obchodníků trvá čtrnáct měsíců, v červnu zpomalil

Meziroční pokles maloobchodních tržeb v Česku v červnu zpomalil na 4,1 procenta z květnových 6,3 procenta. Na výsledku se podílel nižší prodej potravin i nepotravinářského zboží. Tržby klesají čtrnáct měsíců za sebou. Vyplývá to z revidovaných údajů, které zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). V meziměsíčním srovnání stouply maloobchodní tržby o 0,3 procenta.
4. 8. 2023Aktualizováno4. 8. 2023, 10:59|

Maloobchodní tržby klesly desátý měsíc za sebou. Pokles ale zpomalil

Maloobchodní tržby v Česku v únoru v meziročním srovnání klesly desátý měsíc za sebou. Pokles ale zpomalil na 6,4 procenta z lednových revidovaných 6,8 procenta. Meziměsíčně měli obchodníci tržby nižší o 0,4 procenta. Na svém webu o tom informoval Český statistický úřad (ČSÚ).
5. 4. 2023Aktualizováno5. 4. 2023, 14:03|

Tržby v maloobchodě se v září snížily o 5,6 procenta. Pokles oproti létu zpomalil

Tržby v maloobchodě v Česku v září meziročně klesly o 5,6 procenta po revidovaném srpnovém poklesu o 8,1 procenta. Snížily se pátý měsíc po sobě, v předchozích měsících se ale pokles prohluboval. Méně v září proti loňsku utržily všechny sortimentní typy prodejen s výjimkou farmaceutických a zdravotnických obchodů. Proti srpnu se zářijové tržby zvýšily o 0,8 procenta. Informoval o tom na webu Český statistický úřad (ČSÚ).
8. 11. 2022Aktualizováno8. 11. 2022, 11:18|

Kvůli koronaviru chodili loni Češi do obchodu méně, utratili však víc peněz, vyplývá z analýzy

Češi loni kvůli pandemii koronaviru vynechali zhruba každou desátou návštěvu obchodů, průměrnou útratu ale zvýšili meziročně o 17 procent na 351 korun. Tržby rychloobrátkového zboží ve srovnání s rokem 2019 vzrostly o 5,6 procenta. Lidé kvůli obavám z nákazy začali více nakupovat na internetu, týká se to i potravin. Vyplývá to z analýzy společnosti NielsenIQ.
15. 3. 2021|