TÉMA

Šakvice

Štědrého večera 1953 se v Šakvicích nedožilo přes sto lidí. Zabil je opilý strojvedoucí

Štědrý den je obvykle považován za období klidu po předvánočním nákupním shonu, je dnem, na který se těší děti celý rok, a v žádném případě to není moment, kdy by musela truchlit celá tisícihlavá vesnice i široké okolí. V roce 1953 se to ale stalo. Na Štědrý den toho roku se stala druhá nejtragičtější železniční nehoda v české historii. Byla navíc mimořádně bizarní – hlavní roli hrál alkohol a značně prodloužená předvánoční směna posádky parní lokomotivy.
23. 12. 2023|

Vysokorychlostní trať přetne chatovou osadu a oddělí obec od lesa. Lidé posílají připomínky

Na jižní Moravě pokročila příprava stavby vysokorychlostních tratí. K projektu nového koridoru začala Správa železnic sbírat dotazy a připomínky od lidí a obcí – zaměřují se například na chybějící lávky. Vlaky s vysokou rychlostí by podle Správy železnic mohly na jižní Moravě vyjet po roce 2030. Kdy odstartuje stavba trati z Brna do Prahy, ale zatím není úplně jasné.
3. 10. 2023|

U Šakvic by se mohla těžit ropa nebo zemní plyn. Z poplatku by pak obec ráda postavila domov pro seniory

Společnost Moravské naftové doly začala po pauze způsobené koronavirovou pandemií opět s průzkumnými vrty na ropu a zemní plyn. První vyrostl u Šakvic na Břeclavsku. Narazí-li sondy na nerostné suroviny, bude moci začít těžba jako u Mikulova, kde v těchto dnech zahájilo provoz nové plynové středisko.
12. 11. 2020|

Modernizace železnice z Brna do Hustopečí přinese další výluky a omezení

Správa železnic pokračuje v modernizaci sedmikilometrové tratě ze Šakvic do Hustopečí na Břeclavsku. Aktuálně dělníci pracují v Hustopečích v interiéru nádražní budovy a také v kolejišti. V Šakvicích je také nutné zajistit možnost odbočení z hlavní tratě, které dosud možné nebylo. Kvůli tomu budou na trati krátkodobé výluky.
10. 2. 2020|