TÉMA

Zabezpečovací zařízení

Na trati z Plzně do Chebu je hotový zabezpečovací systém za miliardu

Správa železnic (SŽ) dokončila na hlavní trati z Plzně do Chebu instalaci zabezpečovacího systému za více než miliardu korun. Celoevropský systém ETCS, který zajišťuje provoz vlaků mezi odlišnými soustavami národních železnic, tak po čtyřech letech výstavby zajišťuje bezpečný provoz na významné části třetího tranzitního koridoru.
2. 11. 2023Aktualizováno2. 11. 2023, 17:41|

Oprava koridoru u Otrokovic potrvá až do konce srpna, vlaky budou dál nabírat zpoždění

Do konce srpna musejí cestující počítat se zpožďováním vlaků na železničním koridoru u Otrokovic na Zlínsku. Tak dlouho potrvá podle Správy železnic (SŽ) obnova zabezpečovacího zařízení ve stanici po úterním pochybení nákladního dopravce, který na dvoukolejné trati mezi Otrokovicemi a Tlumačovem poškodil trakční vedení.
10. 6. 2022|

Vlaky na Zlínsku kvůli poruše na trati stále nabírají zpoždění. Opravy mohou trvat týdny

Kvůli závadě na trakčním vedení některé vlaky na Zlínsku nabírají zpoždění. Za zkrat a stržení vedení může úterní pochybení nákladního dopravce, který nerespektoval návěstidlo. Na trati mezi Napajedly a Tlumačovem je podle mluvčího Správy železnic (SŽ) Dušana Gavendy od čtvrtečního rána obnovený dvoukolejný provoz. Kvůli poškození zabezpečovacího zařízení je však doprava omezená a vlaky se mohou při průjezdu zpozdit i v řádu desítek minut. Nefungují i některé přejezdy.
9. 6. 2022|

Nebezpečný přejezd u Kamenného Újezdu dostal moderní zabezpečení. Dočkají se i další

Správa železnic zmodernizovala další nebezpečné přejezdy. Závor a moderního zabezpečení se dočkal například přejezd na jihu Čech u Kamenného Újezdu. Na Vysočině v úseku mezi Moravskými Budějovicemi a Okříškami se chystají úpravy dalších čtyř přejezdů. Za devět měsíců letošního roku došlo na těchto místech v České republice  k více než sto dvaceti nehodám. Zemřelo při nich třiadvacet lidí.
7. 10. 2021|

Místo metra jezdí do pražských Letňan jen autobusy, dopravní podnik vyměňuje zabezpečení

Pražské metro nejezdí ve svém nejsevernějším úseku. Na víkend přerušil dopravní podnik provoz mezi stanicemi Ládví a Letňany na lince C, kde vymění zabezpečovací zařízení. Chybějící spoje v podzemí nahradí autobusová linka XC.
12. 6. 2021|

Místo metra jezdí z centra Prahy na Ládví tramvaje. Dopravní podnik opravuje zabezpečovací zařízení

V Praze nejezdí metro mezi stanicemi Florenc a Ládví. Dopravní podnik přerušil provoz na celý víkend, během kterého chce rekonstruovat staniční zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice a vyměnit část pražců. Náhradou za metro jezdí tramvaje X-C, z Florence do Kobylis lze cestovat i linkami 3 a 24.
13. 2. 2021|

Závory byly nahoře, přes přejezd se přesto prohnala lokomotiva. Nejde o systémový problém, tvrdí Havlíček

Výstražná světla nesvítila, závory byly zvednuté a přesto přes přejezd u zastávky Oleško na Litoměřicku projela plnou rychlostí lokomotiva – jeden z novějších strojů s druhem elektromotoru, které měly před lety na českých tratích problém kvůli bludným proudům. Ministr dopravy ale odmítl, že by šlo o systémový problém. Správa železnic sice měla potíže i s dalšími třemi přejezdy, kde ale podle ministra už je příčina jasná a s incidentem na Litoměřicku nesouvisela.
25. 11. 2020|

Na část tratí, kde vše záviselo na strojvedoucích, se vrátí výpravčí

Správa železnic plánuje zvýšit zabezpečení většiny tratí, kde je nyní provoz řízen zjednodušeně a bezpečnost závisí především na strojvedoucích a jejich porozumění s dispečerem. Bez dalších úprav plánuje správa ponechat osmnáct z nynějších 80 úseků řízených podle předpisu D3, na další rozmístí výpravčí nebo alespoň zjednodušená návěstidla.
20. 8. 2020|

Stát zabezpečí tratě, ale i vozidla. Na vlakovou část ETCS slíbil Havlíček dvě miliardy ročně

Stát počítá s tím, že podpoří až dvěma desítkami miliard pořízení vlakové části evropského zabezpečovače do kolejových vozidel. Dopravci zatím do těchto zařízení investovali sami, České dráhy však kvůli vysokým nabídkovým cenám zrušily většinu tendrů, které vypsaly. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) bude jeho úřad na vlakovou část ETCS dávat dvě miliardy ročně, na traťovou dalších pět miliard ročně přinejmenším do roku 2030.
29. 7. 2020|

Lokálky zabezpečíme, až bude celoevropský systém, říká Havlíček. Provizorní řešení odmítá

Ministerstvo dopravy neuvažuje o provizorním zabezpečení místních tratí, kde je dnes bezpečnost závislá především na lidech. Podle ministra Karla Havlíčka (za ANO) je potřeba počkat, až bude možné začít zavádět odlehčenou variantu jednotného evropského zabezpečovacího systému. Provizorní překlenutí té doby – jde nejméně o pět let – odmítl. Karel Havlíček hovořil o zabezpečení železnic v Událostech, komentářích.
11. 7. 2020|

Železnice bez parních lokomotiv? Nový zabezpečovací systém nás zlikviduje, bojí se jejich majitelé

Spolky, které provozují historické vlaky, se obávají nového zabezpečovacího systému, který zavádí Správa železnic (dříve SŽDC). Nejenže zařízení, která budou muset být v lokomotivách povinně, stojí miliony korun, do některých starých typů instalovat ani nejdou.
23. 1. 2020|