TÉMA

Jan Šatava

Inspekce bude zjišťovat, proč vlaky v Poříčanech nebo Libni často projíždějí návěst stůj

Drážní inspekce se zaměří na místa, kde vlaky opakovaně projíždějí návěst stůj. Ročně se v Česku stává ke dvěma stům takových případů, v průměru tedy asi jeden za dva dny a někdy není daleko k neštěstí – jako v úterý, kdy zastavily dva motorové vozy na Písecku padesát metrů od sebe. Podle inspektorů k chybám někdy přispívá i umístění návěstidel, kdy není dobře patrné, ke které patří koleji.
30. 3. 2023|

Z vagonu lovilo panstvo medvědy. Teď se jeho replika vrátí na Oravskou lesní železnici

Ve Veselí nad Lužnicí postavili repliku osobního vagonu Oravské lesní železnice. Vůz z roku 1916 byl jediný, který na této dráze přepravoval lidi a sloužil k jízdám panstva. Replika zamíří na Slovensko do Kysuckého muzea.
2. 8. 2022|

Na ostrých obloucích mezi Táborem a Bechyní testují České dráhy vlaky

České dráhy testují nové vlaky pro jižní Čechy. Na všech tamních elektrifikovaných tratích chtějí vyměnit celkem tři desítky souprav, které po nich jezdí. Testování není jen formalita, jak by se mohlo zdát, trať mezi Táborem a Bechyní má totiž nejostřejší oblouky v celém Česku.
28. 10. 2020|

Křižíkovu dráhu do Bechyně čeká oprava. Možná při ní ztratí svoji jedinečnost

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje rekonstrukci trati mezi Táborem a Bechyní. Jde o nejstarší elektrifikovanou dráhu v českých zemích – dílo vynálezce Františka Křižíka, na kterém jsou vlaky už 116 let napájeny stejnosměrným proudem pod napětím 1,5 kilovoltu. Dnes jde v celé republice o unikát. Hrozí však, že trať při rekonstrukci o svou jedinečnost přijde. Jednou ze zvažovaných variant totiž je její přepnutí na střídavý proud.
12. 12. 2019Aktualizováno12. 12. 2019, 17:28|