TÉMA

Asociace pro elektronickou komerci

Tržby internetových prodejců spadly, novinkou jsou on-line tržiště

Tržby internetových prodejců v Česku klesají spolu s tím, jak domácnosti šetří. V červnu meziročně o víc než sedm procent. To zvyšuje mezi obchodníky konkurenci. Novinkou pro zákazníky je třeba prodej přes on-line tržiště, které funguje trochu jinak než klasický e-shop.
6. 8. 2023|

Obchody už se zahřívají na Vánoce, lidé začínají nakupovat. Prosinec bývá stomiliardový

Obchody už začínají lákat zákazníky na předvánoční nákupy. Za necelé čtyři týdny přijde první adventní neděle. Podle odhadu ekonomů letos každý Čech utratí za vánoční dárky v průměru přes šest tisíc korun. Podobnou částku pak i za související věci jako potraviny nebo alkohol. Na nápor zákazníků už se připravují i sklady, obchody a e-shopy. Prosinec bývá pro obchodníky ráj – začíná advent, lidé slaví Mikuláše, Vánoce a Silvestra.
4. 11. 2019|

Nakoupit on-line, ale zboží si osobně vyzvednout. Přibývá Čechů, kteří nespoléhají na doručení

Tržby e-shopů v tuzemsku stabilně rostou, ukazuje to na sílící oblibu zákazníků nakupovat on-line. Stále více Čechů přitom volí osobní převzetí zboží. Ukázala to studie Asociace pro elektronickou komerci. Stejný trend potvrzují i sami obchodníci. Domů si nicméně lidé stále nechávají doručit objednávky ve více než dvou třetinách případů.
8. 8. 2019|

Žádné pokladny, žádné fronty. Budoucnost nakupování může být ve stylu „vezmi, co chceš, a jdi“

Obchod, ve kterém úplně chybí pokladny, a přesto funguje. Většina zákazníků i prodavačů si něco takového představí jen stěží. Už brzy by se však bez placení na místě mohlo nakupovat běžně. Technologie, se kterými jako první přišli internetoví prodejci, si pomalu klestí cestu i do městských večerek.
12. 2. 2019|