TÉMA

Železniční zastávka

Vlaky odjely a už se nikdy nevrátily. „Ztroskotaná“ nádraží na ně dodnes marně čekají

Česko je zemí železničních tratí a jeho hlavní město v tom jde směle příkladem. Byly však doby, kdy byla železnice považována za relikt minulosti, tratě se rušily a nádraží bourala. Jsou i nádraží, která přežila zánik své trati a zůstala v městské zástavbě, připomínajíce lodě ztroskotané na souši. Jiná zůstala stát u kolejí, ale vlaky u nich nezastavují – jako by na ně všichni zapomněli. Jen na dvou tratích, které letos jubilují, jsou čtyři takové budovy. „Zapomenutá“ nádraží lemují 150letou spojovací dráhu mezi Smíchovem a hlavním nádražím, „ztroskotaná“ nádraží v Libni a Karlíně zase připomínají, že před 50 lety ustal provoz na trati, která původně končila až na Těšnově.
15. 5. 2022|

Tramvaje pojedou do Holyně, Libuše i za hranice Prahy. Po letech se začne pražská kolejová síť prodlužovat

Pražská tramvajová síť se loni po devíti letech rozrostla o novou trať. Předtím se tak stalo v roce 2011, kdy tramvaje začaly jezdit po trati k podbabské železniční zastávce. V roce 2020 přišlo podstatně skromnější rozšíření v podobě obnovy 200 metrů tratě v ulici Na Pankráci. Je to ale startovní výstřel. Na spadnutí je stavba tří nových tratí a dopravní podnik se chystá i na další.
17. 1. 2021Aktualizováno17. 1. 2021, 19:42|

Na pražské Výtoni by v budoucnu měly zastavovat vlaky. Ulevily by přetíženému metru

Na pražské Výtoni by měla vzniknout nová železniční zastávka. ČT to potvrdil náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Zastávka už je zanesena v metropolitním plánu a koncepční studii teď projednává Institut plánování a rozvoje a Správa železniční dopravní cesty. Zastávka by měla stát v těsné blízkosti nábřeží, její vznik ale bezprostředně souvisí s osudem železničního mostu, kde se zvažuje rekonstrukce či jeho zbourání a stavba nového.
3. 2. 2019|