TÉMA

D6

Most nad dálnicí D6 v noci zanikl. Úplná uzavírka skončila, zúžení trvá

S velkým zpožděním skončila uzavírka dálnice D6 na křižovatce u Lokte. Místo do devíti dopoledne trvala téměř do půl druhé odpoledne. Po zprovoznění zůstává dálnice na místě, kde dříve stál nadjezd, zúžená, v každém směru se jezdí pouze jedním pruhem.
7. 4. 2024Aktualizováno7. 4. 2024, 13:55|

V Karlovarském kraji začaly opravy mostů, ještě před začátkem stavební sezony

Stavební firmy v Karlovarském kraji už zahájily práce. Opravují mosty u Chebu a na silnici mezi Karlovými Vary a Plzní, které měly být už tři měsíce v provozu. Kvůli nepříznivému počasí na začátku loňského prosince ale firmy musely práce předčasně ukončit.
13. 3. 2024|

Za poslední rok přibylo jen patnáct kilometrů dálnic. Ten příští ale přinese osmkrát víc

Rok 2023 nestál co do nových zprovozněných úseků dálnic příliš za řeč. Politici mohli přestřihnout pouze tři pásky na nových dálničních úsecích, dva z nich byly na dálnici D48, jeden na D7. Celkem přibylo patnáct kilometrů. Častěji se poklepávalo na základní kameny nových staveb, těch bylo zhruba třikrát více – osm úseků o celkové délce 55 kilometrů. Na železnici letos skončila komplikovaná výluka u Ústí nad Orlicí a také modernizace trati mezi Smíchovem a Radotínem na okraji Prahy, začaly naopak práce na koridoru u Berouna.
30. 12. 2023|

Dálnice D6 by mohla vést k mostu přes přehradu Skalka

Vedení Karlovarského kraje usiluje o propojení německé dálnice s českou D6. Německé ministerstvo dopravy ale rozšíření své strany dálnice neplánuje, protože komunikace není dostatečně vytížená. Stejný názor zastává i Ředitelství silnici a dálnic. To nyní přišlo s kompromisní variantou – postavit dálnici pouze k mostu přes přehradu Skalka, odkud je to k německým hranicím už jen kilometr a půl.
15. 3. 2023|

U Hořesedel začala stavba nového úseku dálnice D6. Hotový má být za dva a půl roku

U Hořesedel na Rakovnicku začala stavba nového úseku dálnice D6, hotový má být v létě 2025. Naváže na vznikající úsek D6 u Krupé. Ve středních Čechách zbývá ještě udělat úsek u Hořoviček, i jeho stavba má začít letos. Další části ještě chybí v Karlovarském a Ústeckém kraji. Úsek u Hořesedel bude dlouhý přes devět kilometrů a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za něj zaplatí skoro 1,9 miliardy korun bez DPH. Velkou část pokryje evropská dotace. Prahu a Karlovy Vary by měla kompletní dálnice propojit v roce 2027 nebo 2028.
7. 2. 2023Aktualizováno7. 2. 2023, 11:39|

Rok 2021 obohatil dálniční síť o téměř 47 kilometrů, začalo se stavět dalších více než sedmdesát

V roce 2021 Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo 46,5 kilometru nových dálnic. Tři čtvrtiny z této délky vznikly na východě Čech v blízkosti Hradce Králové, zhruba osm kilometrů připadlo na severozápad Čech a jen tři nové dálniční kilometry přibyly na Moravě. V příštím roce slibují silničáři dalších 25,5 kilometru dálnic. Bude to podstatně menší délka než letos, navíc ji takřka celou „spolykají“ vlastně jen dvě stavby. Roky 2021 a 2022 představují také roky dvou velkých modernizací D1. Ta, která se týkala úseku od středních Čech až na Brněnsko, letos skončila, příští rok začne rozšiřování úseku u Brna na šest pruhů.
30. 12. 2021|

Dálnice D6 byla kvůli hromadné nehodě čtyři hodiny uzavřená

Kvůli hromadné nehodě byla na děvětasedmdesátém kilometru v úterý dopoledne uzavřená dálnice D6 u Lubence na Lounsku ve směru na Prahu. Policie obnovila provoz zhruba po čtyřech hodinách. Podle policejního mluvčího nehodu pravděpodobně způsobila ledovka.
28. 12. 2021Aktualizováno28. 12. 2021, 14:00|

Obchvat Lubence rozšířil D6. Dálnice ale stále není kompletní, někde zůstávají nebezpečné úseky

Řidičům začal v úterý sloužit obchvat Lubence na Lounsku. Je součástí budované dálnice D6, která spojí a zjednoduší dopravu mezi Prahou a Karlovými Vary. Stát ji buduje už od osmdesátých let, přesto ale ještě není zdaleka hotovo. A zatímco v Lubenci se lidem ulevilo, jinde kvůli nedokončenému tahu jezdí řidiči stále po nebezpečných úsecích s častými nehodami.
31. 8. 2021|

Silničáři chtějí letos rozestavět sto kilometrů dálnic. Modernizace D1 bude z pohledu řidičů hotová v létě, slíbil šéf ŘSD

Stát začne letos stavět 165 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Přelomové bude zahájení prací na celém chybějícím úseku dálnice D4, což bude první stavba v Česku postavená v partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP). Ředitelství silnic a dálnic nyní zahajuje stavební sezonu, jejími nejdůležitějšími okamžiky má být dokončení mnohaleté modernizace dálnice D1 – podle generálního ředitele ŘSD budou práce vesměs hotové již v srpnu – a také zprovoznění tří dálničních úseků ve východních Čechách.
25. 2. 2021|

Na nové úseky D6 na Rakovnicku si řidiči počkají déle, práce začnou až příští rok

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) o rok odložilo dostavbu dálnice D6 u obcí Hořesedly a Hořovičky na Rakovnicku. Původní harmonogram počítal se začátkem stavebních prací letos a dokončením v roce 2024. Dva úseky dlouhé celkem přes 14 kilometrů mají být podle nových plánů dokončeny v roce 2025 a 2026. Nyní ŘSD vykupuje pozemky a připravuje žádosti ke stavebnímu povolení.
19. 1. 2021|

U Řevničova mohou řidiči využít nové úseky dálnice D6. Zrychlí cestu mezi Prahou a Karlovými Vary

Dva nové úseky D6 u Řevničova na Rakovnicku jsou od pondělí průjezdné. Jde o obchvat Řevničova a úsek mezi Řevničovem a Novým Strašecím. Téměř deset kilometrů dlouhé nové úseky urychlují cestování mezi Prahou a Karlovými Vary a ulevují obcím od nadměrné dopravy. Auta na dálnici silničáři a policisté pustili po 10. hodině.
30. 11. 2020|

Modernizace D1 bude zcela hotová do 15. října příštího roku, slíbilo ŘSD. S volbami to podle Havlíčka nesouvisí

Modernizace dálnice D1 je téměř na konci stavební sezony, která by měla být předposlední. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl připustil, že kvůli pandemii covidu-19 se některé práce zdržely, například ještě není kompletně opravená první polovina úseku Mirošovice–Hvězdonice, ale přesto spolu s ministrem dopravy Karlem Havlíčkem (za ANO) ujistili, že rozsáhlá modernizace D1 skončí příští rok. ŘSD již má i konkrétní datum – 15. října.
10. 11. 2020|

Záchrana lázní a silniční tah na Prahu, to jsou témata voleb v Karlovarském kraji

V Karlovarském kraji vznikla před čtyřmi lety po volbách široká koalice hnutí ANO, ODS, Pirátů, HNHRM a SPO, která vydržela přes celé volební období. Změnil se jen post hejtmana. Janu Mračkovou Vildumetzovou (ANO) nahradil ve funkci Petr Kubis. Ten se stal také letošním lídrem kandidátky ANO.
4. 9. 2020|
Doporučujeme

Proč to šlo a proč to nejde? Nejvíc kilometrů dálnic vzniklo v 70. a nultých letech, jinak se v Česku paběrkovalo

Dálnice se u nás v různých dekádách stavěly i nestavěly, stavěly více či méně, někdy vůbec a nakonec se všichni vymlouvali na všechny, když vysvětlovali, proč se slibuje, že se bude stavět a nestavělo se. Cimrmanovské střídání fáze očekávání s fází zklamání je u výstavby dálnic v Československu a Česku příznačné a revoluce na něm vlastně nic nezměnila. I když důvody, proč to nejde, byly za socialismu a za kapitalismu trochu jiné.
25. 11. 2019Aktualizováno30. 11. 2019, 12:09|

Ústavní soud se vrátil k prioritním stavbám z roku 2016. Jejich zrychlené povolení bylo v pořádku

Zrychlené zopakování posouzení vlivu na životní prostředí u dvanácti staveb v roce 2016 bylo v pořádku, rozhodl Ústavní soud. Zamítl tak návrh na zrušení části zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Sporný paragraf zákona mu předložil ostravský krajský soud, na který se obrátili ekologové.
23. 7. 2019Aktualizováno23. 7. 2019, 14:37|

Jedna dálnice stačí. Proti druhé z Čech Bavoři protestují

K hranicím Čech a Bavorska vedou dnes dvě dálnice. Zatímco D5 z Prahy je součástí významného transevropského dálničního spojení, dálnice D6 z Karlových Varů zatím ústí u Chebu do prázdna. Mělo by sice vzniknout její kapacitní propojení s dálnicí A93, jenomže proti tomu jsou obyvatelé severní části Bavorska. Práce, které již začaly, chtějí zastavit. Upozorňují, že jejich regionem jezdí tak málo aut, že dálnice není potřeba. V Karlových Varech i Praze si však myslí opak.
28. 8. 2018|

Izolovaný úsek karlovarské dálnice se prodlouží, odříznutý ale zůstane

Cesta z Prahy do Karlových Varů bude méně podivná, než zatím je. Začala stavba nového pětikilometrového úseku dálnice D6, který naváže na krátký izolovaný úsek u obce Bošov, na kterém se auta sotva rozjedou na stotřicítku – a už musí brzdit. Propojení s částí dálnice, která vede z Prahy, však ještě zdaleka není na pořadu dne.
1. 3. 2018Aktualizováno1. 3. 2018, 18:51|

Místo slibovaných 140 kilometrů dálnic se letos začalo stavět jen dvacet

Loni v září sliboval ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) zahájit v roce 2017 stavbu 140 kilometrů dálnic. Jaký je výsledek? Z devíti tzv. prioritních úseků začaly práce pouze na dvou částech karlovarské dálnice D6, na severní Moravě pak odstartovala přestavba čtyřpruhové silnice na dálnici D48. A tím výčet končí. Namísto 140 tak letos stát zahájil práce jen na dvaceti kilometrech.
31. 12. 2017|

Lubenečtí už po 20 letech nevěří, že obchvat bude. ŘSD koupilo klíčový pozemek a může začít

Výstavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů může pokračovat, Ředitelství silnic a dálnic vykoupilo poslední pozemek potřebný pro obchvat Lubence. Těžká technika tam v současnosti dokončuje opravy zhruba kilometrového úseku staré silnice, do stavby obchvatu by se měli dělníci pustit letos na podzim.
23. 5. 2017|