Američané v šoku. Buďte jako hrdinové, radil Walmart školákům u vitríny se zbraněmi

Pobouření vyvolaly na sociálních sítích v USA snímky vitríny se zbraněmi ve Walmartu, na níž stála reklamní cedule nabádající školáky, aby prožili školní rok „jako hrdinové“. Společnost se již omluvila.

Prosklená vitrína s palnými zbraněmi v americkém maloobchodním řetězci kvůli příslušnému reklamnímu poutači působila jako součást nabídky pro nadcházející školní rok.

Na internetu fotografie vzbudila velmi negativní ohlasy. Uživatelé požadovali po Walmartu vysvětlení. „Co tím myslíte?“ ptal se někdo na Twitteru.

Jde o citlivé téma, protože v USA jsou poměrně časté školní masakry. „Wow, tohle je vzkaz, který vaše společnost sděluje mladým, už tu nakupovat nebudu,“ uvedla další z uživatelek Twitteru.

Mluvčí řetězce podle amerického tisku potvrdil, že fotografie opravdu pochází z prodejny Walmartu. Není ale podle něj zatím jasné, zda ceduli na vitrínu umístil zaměstnanec, nebo nějaký „šprýmař“ z řad zákazníků. Řetězec v prohlášení uvedl, že něco takového je „opravdu strašné“.

Není to přitom poprvé, co se Walmart musí omlouvat zákazníkům. Loni v září postavil krabice coca-coly do tvaru Světového obchodního centra, když chtěl připomenout teroristické útoky z roku 2001. Lidi to popudilo, takže výtvor byl rychle odstraněn. Řetězec tenkrát uvedl, že nechtěl nikoho urazit.

V roce 2014 se společnost omlouvala za jiný kontroverzní marketingový tah – prodávala totiž na internetu halloweenský kostým pro „tlusté dívky“.