Slovensko má nové logo, které ho bude v nejbližších letech prezentovat ve světě: hodlá se představovat jako země dobrých nápadů. Značka „Good idea Slovakia“ má pomoci zviditelnit stát v cizině, řekl při čtvrtečním představení loga ministr zahraničí Miroslav Lajčák. Nová značka sjednotí a nahradí různé slogany, které úřady používaly v minulosti.
Země dobrých nápadů. Tak se chce světu představovat Slovensko
„Jsme malá země a neoplýváme nerostným bohatstvím, proto musíme prodávat myšlenky. Jestli je něco, na co můžeme být skutečně hrdí, je to síla idejí. Proto představme světu Slovensko, ve kterém se nápady rodí, ale i mění ve skutečnost. Představme zemi dobrých nápadů,“ zní ze spotu k novému sloganu na propagaci Slovenska.
S novými nápady podle autorů přišli například slovenský vynálezce létajícího auta, dále antivirová společnost či firma zaměřená na vývoj navigačních aplikací.
Slovensko tak při své prezentaci nově zdůraznilo „moderní příběh“, zatímco v minulosti vyzdvihovalo přírodu, folklór či polohu země v srdci Evropy. Pětimilionové Slovensko dříve používalo při své propagaci také heslo „malá velká země“.
Projekt tvorby nové značky země trval téměř sedm let. Kromě odborníků komise podle něj zohlednila názory obyvatel země, že Slovensko charakterizují označení různorodost, vynalézavost, vitalita a autentičnost.
Ministr při prezentaci také vyzvihl, že „samotný slogan je v anglické verzi jednoduchý, zvukomalebný, úderný a zároveň vlídný,“ napsal server slovenského deníku Čas.
Kromě nového loga Slovenska, jež čas od času bývá v zahraničí zaměňováno se Slovinskem, začnou slovenská ministerstva a další státní orgány po vzoru Británie či Německa používat označení, která budou vytvořena na stejném základu a budou obsahovat státní znak a trikoloru v národních barvách.
Co tvůrci hledali
Zakázku v hodnotě 80 tisíc eur (2,16 milionu korun) na vytvoření nové značky země získala bratislavská agentura Creative Department.
„Hledali jsme něco výjimečného, něco identického, původního, co by Slovákům ukázalo, v jaké dobré krajině žijí,“ uvedla podle Času ředitelka agentury Simona Bubánová. Tvůrci kladli důraz na to, aby představili moderní krajinu, jež může těžit nejen z tradic, ale i z nápadů, vynálezů a produktů, které se v současnosti dokážou prosadit ve světě. Chtěli jsme poukázat na to, na co mohou být dnes Slováci hrdí, uvedla Bubánová.