Země dobrých nápadů. Tak se chce světu představovat Slovensko

Slovensko má nové logo, které ho bude v nejbližších letech prezentovat ve světě: hodlá se představovat  jako země dobrých nápadů. Značka „Good idea Slovakia“ má pomoci zviditelnit stát v cizině, řekl při čtvrtečním představení loga ministr zahraničí Miroslav Lajčák. Nová značka sjednotí a nahradí různé slogany, které úřady používaly v minulosti.

„Jsme malá země a neoplýváme nerostným bohatstvím, proto musíme prodávat myšlenky. Jestli je něco, na co můžeme být skutečně hrdí, je to síla idejí. Proto představme světu Slovensko, ve kterém se nápady rodí, ale i mění ve skutečnost. Představme zemi dobrých nápadů,“ zní ze spotu k novému sloganu na propagaci Slovenska.

S novými nápady podle autorů přišli například slovenský vynálezce létajícího auta, dále antivirová společnost či firma zaměřená na vývoj navigačních aplikací.

Slovensko tak při své prezentaci nově zdůraznilo „moderní příběh“, zatímco v minulosti vyzdvihovalo přírodu, folklór či polohu země v srdci Evropy. Pětimilionové Slovensko dříve používalo při své propagaci také heslo „malá velká země“.

Věřím, že je to začátek příběhu, který pomůže zlepšit viditelnost naší země v zahraničí a posílit náš image.
Miroslav Lajčák

Projekt tvorby nové značky země trval téměř sedm let. Kromě odborníků komise podle něj zohlednila názory obyvatel země, že Slovensko charakterizují označení různorodost, vynalézavost, vitalita a autentičnost.

Ministr při prezentaci také vyzvihl, že „samotný slogan je v anglické verzi jednoduchý, zvukomalebný, úderný a zároveň vlídný,“ napsal server slovenského deníku Čas.

Kromě nového loga Slovenska, jež čas od času bývá v zahraničí zaměňováno se Slovinskem, začnou slovenská ministerstva a další státní orgány po vzoru Británie či Německa používat označení, která budou vytvořena na stejném základu a budou obsahovat státní znak a trikoloru v národních barvách.

Co tvůrci hledali

Zakázku v hodnotě 80 tisíc eur (2,16 milionu korun) na vytvoření nové značky země získala bratislavská agentura Creative Department.  

„Hledali jsme něco výjimečného, něco identického, původního, co by Slovákům ukázalo, v jaké dobré krajině žijí,“ uvedla podle Času ředitelka agentury Simona Bubánová. Tvůrci kladli důraz na to, aby představili moderní krajinu, jež může těžit nejen z tradic, ale i z nápadů, vynálezů a produktů, které se v současnosti dokážou prosadit ve světě. Chtěli jsme poukázat na to, na co mohou být dnes Slováci hrdí, uvedla Bubánová. 

Vydáno pod