Zrcadlo, zrcadlo, řekni mi, co na sebe…

Pro jedny je nakupování oblečení noční můrou, pro druhé zábavou. I do této sféry pronikají stále víc moderní technologie. Kamenné butiky virtuálními kabinami lákají zpět ty, kteří je opustili kvůli internetovým obchodům. Klienti se v nich už nemusí soukat do neodhadnutých velikostí, vracet se pro jiné střihy nebo odstíny.

Aplikace místo zkušebních kabinek (zdroj: ČT24)

Chytré zrcadlo zachytí zkoušený kus a po osmisekundových klipech je dokáže přehrát. Zákazník tak může všechny odzkoušené modely porovnat a prohlédnout ze všech úhlů. Celý záznam navíc na požádání dostane. „Mohou je poslat sami sobě nebo svým přátelům, podívat se na to video později, znovu si prohlédnout modely a zjistit, co je pro ně nejlepší volbou,“ popisuje šéfka prodeje Alysa Stefaniová.

Jiné obchody jdou ještě dál - oblečení už není třeba ani zkoušet. Všechno obstará aplikace na zrcadle. Senzor rozpozná zákazníkovu velikost a nabízí mu vše, co je k dostání. Má to ale háček: zařízení má paměť, které zákazník svěřuje své proporce a kontakty. Obchody se sice dušují, že údaje chrání, podle kritiků ale nedělají dost.

Vydáno pod