Washington – PR poradci amerického prezidenta Baracka Obamy se pustili do zapeklitého úkolu – oslovit s prezidentovým politickým programem, potažmo zdravotnickou reformou, i mladé lidi, potenciální voliče a pojištěnce. Ale jak na to? Proslovem? Rozhovorem? Nakonec přišli na něco lepšího… natočili klip.
Věci, které dělá každý, ale nikdo o nich nemluví… Obamu nevyjímaje
A prezident Obama v něm přiznal, že i on dělá věci, o kterých nikdo nemluví. Takže šaškuje před zrcadlem, hraje si na tajného agenta a tasí imaginární zbraň nebo se marně snaží nacvičit vyslovování slova „february“. To vše se odehrává během příprav na rozhovor s novinářem, který se na interview s prezidentem chystá na chlup stejně.
Video bylo zveřejněno na serveru BuzzFeed, který sledují hlavně mladí. Internet a sociální sítě jsou pro drtivou většinu z nich hlavním zdrojem informací. A že se práce PR týmu Bílého domu vyplatila, dokládají tato čísla – dvouminutový klip už vidělo 15 milionů lidí a na Facebooku ho sdílelo přes 300 tisíc uživatelů.
Prezidentův „úder“ ovšem přišel na poslední chvíli – lhůta k zápisu pro letošní státem dotované zdravotní pojištění vyprší už tuto neděli. Díky takzvané Obamacare dosáhnou už druhým rokem na zdravotní pojištění i ti, kteří na to dřív neměli. Staří, chudí i nemocní. Jenže když se do systému nebudou hlásit mladí a zdraví Američané, nebude dlouhodobě udržitelný.
Ve Spojených státech se samozřejmě strhla debata, jestli je video spíš vtipné, nebo trapné. Proti těm, kteří mají radost, že jejich prezident má smysl pro humor a dokáže si dělat legraci sám ze sebe, se staví ti, kteří by od hlavy světové velmoci přece jen očekávali kapku důstojnější chování.