Do Ruska zamířil vlak propagující Česko

Praha/Moskva - Na cestu dlouhou přes 9 tisíc kilometrů, napříč  Ruskem, vyrazil propagační vlak české agentury Czech Tourism. Mezi Moskvou a Vladivostokem má sedm zastávek a jediný cíl: přilákat do České republiky co nejvíc ruských turistů. Vloni jich sem přijelo přes 300 tisíc, zůstávají delší dobu a hlavně ze všech zahraničních turistů nejvíc utrácejí.

Maximum zážitků za dostupné peníze, tak představuje Česko nová ruská kampaň CzechTourismu. Má trvat do konce června a po železnici oslovit co nejširší publikum. Český vlak má zaostřeno hlavně na Rusy z regionů. Chce je přesvědčit, že i pro ně je Česko zajímavá a dostupná turistická destinace.

Češi mají v zásobě hudebníky, maskoty a tradiční Becherovku. Kampaň CzechTourismu má na co navazovat, Rusů přijíždí do Česka čím dál víc a tvoří nejrychleji rostoucí turistickou skupinu. Typickým ruským návštěvníkem je žena čtyřicátnice. Dává přednost Praze, čtyřhvězdičkovým hotelům i krátkým výletům do regionů. A nebojí se utrácet: „Utrácejí rádi a hodně,“ pochvaluje mluvčí Intercontinental Praha Petra Davídková.

Dvě třetiny Rusů nejedou do Česka poprvé, zemi už znají a rádi se do ní vracejí. Podle Asociace cestovních kanceláří by jich mohlo být ještě víc - nebýt byrokratických překážek, které ruským cestovkám klade česká strana.

Rusy někdy brzdí i dlouhé čekání na česká víza. Nová kampaň za 15 miliónů korun je má přesvědčit, že cesta do Prahy, Karlových Var nebo dalších měst i přesto stojí za to.