Europoslanci vzkazují Evropě: Pozor na genderové stereotypy!

Brusel - Poslanci Evropského parlamentu požadují nulovou toleranci vůči genderovým stereotypům v oblasti reklamy. Chtějí rovněž docílit, aby státy EU studovaly obraz žen a mužů v reklamě a marketingu. Poslancům se příliš nezamlouvá v současnosti běžná praxe, kdy nejrůznější výrobky v reklamách prezentují sličné a někdy také až extrémně štíhlé ženy.

Europoslanci soudí, že obraz „ideálního tělesného vzhledu“, jaký je někdy prezentován v reklamách, může negativně ovlivnit sebedůvěru žen a mužů. To pak může mít dopady na zdraví lidí. Mezi nejvíce ohrožené přitom patří třeba mládež.

Materiál, který předložila Švédka Eva-Britt Svenssonová ze Skupiny konfederace Evropské sjednocené levice a Severské zelené levice, poslanci výraznou většinou schválili (504:110:22).

Vyjadřují v něm vážné znepokojení v souvislosti s reklamou na sexuální služby, která posiluje stereotypní pohled na ženy jako objekty, v publikacích, jako je například denní tisk, který je pro děti snadno viditelný a dostupný.

Parlament zdůrazňuje, že je nutné z učebnic, hraček, videoher, počítačových her, internetu a nových informačních a komunikačních technologií odstranit obsah, který je v rozporu s lidskou důstojností a který zprostředkovává stereotypy spojené s pohlavím, a ve všech sdělovacích prostředcích zamezit reklamě obsahující takové prvky.