Obama si zaplatil půlhodinovou reklamu v největších televizích

Washington - Demokratický kandidát na příštího prezidenta Spojených států Barack Obama se dnes večer objeví v nejsledovanějších amerických televizích. Obrovské příspěvky od sponzorů mu dovolily odvysílat půlhodinový předvolební spot na stanicích CBS, NBC, Fox a Univision. Poslední jmenovaná vysílá ve španělštině.

American Stories - Americké příběhy, jak se půlhodinový reklamně informační šot jmenuje, stál jeho volební štáb přes šest milionů dolarů. A podle všeho bude vůbec nejdražší jednorázovou reklamou v amerických dějinách. „Je to obrovská nerovnováha. Je to jako soutěž v křičení, kde proti Johnu McCainovi stojí soupeř s megafonem,“ vyčítá ale šotu Evan Tracey ze skupiny pro analýzu mediálních kampaní.

Podobný luxus - půlhodinový televizní reklamní šot - si za poslední desítky let ve Spojených státech dovolil jen v roce 1992 multimilionář a tehdejší nezávislý kandidát Ross Perot. Obama za reklamní spoty v televizi utratil 230 milionů dolarů, nejvíc v historii prezidentských kampaní. 

Obama dokázal na svou kampaň vybrat od sponzorů dvakrát víc peněz než jeho republikánský rival John McCain.