Ve Vídni se staví nové nádraží

Vídeň - Na místě jižního nádraží ve Vídni, které je konečnou i pro spoje z Česka, vzniká velkorysý centrální uzel. Původní perony čeká demolice a cestující tři roky dopravního provizoria. Zatím cestující, kteří přijíždějí do města vlakem, vítá obrovské staveniště. V prosinci 2012 se nová stanice objeví v jízdních řádech. Úplně dokončené bude ale nádraží a přilehlé areály ještě o další tři roky později.

Hlavní nádraží Vídně, které by mělo být křižovatkou vlakových spojů z Paříže, Prahy nebo Bukurešti, je zatím zřejmé jenom z počítačové vizualizace. Na jejich realizaci se ale již usilovně pracuje. Stavba by měla po svém dokončení úplně změnit postavení Vídně na železniční mapě Evropy a převzít funkci nejméně čtyř nynějších nádraží.

O něčem podobném už Vídeň uvažovala desítky let. Teprve otevření hranic na východ si vynutilo definitivní ano. Na více než stovce hektarů teď roste celá nová městská čtvrť. To vše na místě a v sousedství dnešního jižního nádraží, kde dosud končí i vlaky z Česka. Začátkem prosince ale provoz na jižním nádraží skončí.

Reportáž Jana Moláčka (zdroj: ČT24)

„Vlaky ze severu, z České republiky, budou pokračovat po kolejích městských vlaků až na nádraží Vídeň - Meidling,“ podotkl vedoucí projektu Vídeň - hlavní nádraží, Karl-Johann Hartig. Provizorní řešení potrvá tři roky.

Vydáno pod