Do Dánska za nevázaným sexem, lákala reklama – a sklidila kritiku

Kodaň - Rozruch vyvolala v Dánsku reklama tamní agentury na podporu cestovního ruchu VisitDenmark. Ve spotu, který stačilo za pět dní shlédnout 800 000 lidí, mladá žena hledá otce svého dítěte - to je prý výsledkem jedné vášnivé noci s cizincem. Reklama si vysloužila kritiku za podporu promiskuity ve skandinávské zemi a agentura ji po pár dnech stáhla.

V klipu vystupuje mladá blondýnka s kojencem jménem August a anglicky popisuje, jak otěhotněla se zahraničním turistou. Tvrdí, že prostřednictvím této videonahrávky chce najít chlapcova otce, jehož jméno si prý nepamatuje a ani neví, odkud je. „Potkali jsme se před rokem a půl, v baru, když jsi byl na dovolené v Dánsku. Byla jsem na cestě domů a myslela jsem si, že ses ztratil kamarádům. Pak jsme se rozhodli jít dolů k vodě na drink. Je to trapný, ale to je všechno, co si pamatuju,“ říká hrdinka reklamy.

Proti spotu měla výhrady například socioložka Karen Sjörupová, podle níž ukazuje, že „Dánky lze rychle nalákat domů bez kondomu“. I podle dánské ministryně hospodářství Lene Espersenové, do jejíž agendy cestovní ruch spadá, video vyznívá nevhodně. „Není to moc dobře promyšlený obrázek o naší zemi,“ řekla Espersenová. Dánské noviny Ekstra Bladet označily video za mrhání peněz daňových poplatníků. 

Reklama na cestovní ruch pobouřila Dánsko (zdroj: ČT24)

„Lituji, že náš film pobouřil tolik lidí,“ omlouvala se manažerka VisitDenmark Dorte Kiilerichová. Jeho smyslem prý bylo ukázat „milý a něžný příběh o dospělé ženě, která žije ve svobodné společnosti a přijímá důsledky svého jednání“.

Vydáno pod