„Produkty, které se ucházejí o podporu, musejí být prokazatelně historicky spojené s určitým regionem,“ říká ředitelka programu Genuss Region Österreich Barbara Klaczaková. Po celém Rakousku se v rámci programu zviditelňují místní speciality a přibývá restaurací, které nabízejí krajové pochoutky. Ministerstvo zemědělství garantuje kvalitu a to, že produkt pochází opravdu výlučně z okolních polí a farem.
„Lidé stále více hledají potraviny, které mají tradici. Proto jsme přišli s tímto programem, který v tuto chvíli už zahrnuje 113 regionálních produktů z celého Rakouska,“ informuje rakouský ministr zemědělství Niki Berlakovich. Možnost ochutnat v každém kraji něco jiného přitahuje návštěvníky.

Reportáž Jana Moláčka
„Tady stojí strom, tady sedlák a tady je jeho mošt“
Mošt a podobné produkty se tak nemusí o svou budoucnost strachovat. Například dolnorakouský farmář Toni Distelberger každoročně zvyšuje odbyt svého moštu zhruba o 15 procent. „Nedovážíme nic z druhého konce světa. Tady stojí strom, tady je sedlák a tady je jeho mošt. Lidé to oceňují,“ vysvětluje Distelberger. Často stovky let stará tradice regionálních specialit je skvělým základem pro marketing. Rakousko se toho snaží maximálně využít.