Chorvatská premiérka zatrhla sexistickou reklamu

Záhřeb – Do oficiální reklamy lákající cizince k návštěvě Chorvatska se zakousnou nemilosrdné cenzorské nůžky. Stane se tak na základě zásahu premiérky Jadranky Kosorové, které připadaly svůdné ženské křivky v klipu sexistické – a s jejím názorem souhlasí také ženské aktivistky.

V nové verzi bude vystřižen sporný záběr na ženské pozadí v plavkách, zatím ale není jasné, co jej nahradí. „Sexistickou“ verzi klipu již mezitím odvysílaly například televize CNN či Eurosport. Chorvatský ministr turistiky Damir Bajs a ředitel státního úřadu pro cestovní ruch Niko Bulić úpravu reklamy schválili pět dní po připomínce Kosorové. Rozhodnutí o oficiální upoutávce nechali na marketingových specialistech, nicméně dodali, že názor Kosorové a řady ženských organizací je velmi důležitý.

Zpravodajský server dalje.com v komentáři uvedl, že největším problémem chorvatského turistického průmyslu nejsou podle Kosorové vysoké ceny hotelů, které poskytují slevy jen na nabídky na poslední chvíli, ale pěkný ženský zadek. Podle serveru naopak turistika v zemi postrádá nápady, cenovou pružnost a rozvojovou vizi, byť patří v zemi k nejdůležitějším ekonomickým odvětvím.

Vydáno pod