Thajští pedagogové by ve svých oborech žalostně propadli

Bangkok – Trocha zadostiučinění se dostala thajským středoškolským studentům, kteří mají nevalné výsledky v matematice, fyzice, biologii, zeměpisu nebo v práci s počítačem. Ve speciálních zkouškách z těchto předmětů totiž žalostně pohořela i drtivá většina jejich učitelů a přímo katastrofálně dopadli ředitelé škol: z počítačů a angličtiny propadli v testech téměř všichni. Zkoušek se zúčastnilo 84 tisíc pracovníků ve školství.

„Jak máme zlepšovat úroveň žáků, když to nezvládnou ani učitelé?“ citoval list Bangkok Post ministra školství Činnavorna Bunjakiata. Výsledky jsou totiž skutečně alarmující: v testech propadlo 88 procent ze 3 793 učitelů vyšších středních škol se zaměřením na výpočetní techniku, 86 procent ze 2 846 učitelů biologie, 84 procent z 5 498 matikářů, 71 procent ze 3 487 fyzikářů, 64 procent ze 3 088 chemiků a 63 procent z 529 zeměpisářů. Ještě hůře dopadli ředitelé škol: ze 40 tisíc jich 95 procent neudělalo testy z výpočetní techniky a angličtiny. Čest pedagogů jakž takž zachraňovali jen učitelé z nižších středních škol: tam dosáhlo dobrých výsledků 58 procent ze 14 816 matikářů.

O výsledcích testu znalosti pedagogů, který se uskutečnil vůbec poprvé, informovala thajská Komise pro základní vzdělání (OBEC). Zkouška se uskutečnila v rámci programu Thai Kchem Kchaeng (Silné Thajsko), na nějž thajské ministerstvo školství vyčlenilo 1,4 miliardy bahtů (téměř miliardu korun) a jehož cílem je mimo jiné zlepšit odbornou úroveň učitelů v zemi.