BP objevila Photoshop a skandál je na světě

Praha – Společnost BP podráždila Američany, když na svých webových stránkách zveřejnila fotografie záchranných prací v Mexickém zálivu. Manažeři si kladli za cíl firmu vylepšit v očích naštvaných obyvatel USA. Někteří bloggeři si ale všimli, že fotky byly upravené. Na původně černých snímcích vytvořil fotograf siluety zaměstnanců, na jiných zase barevně zpestřil snímky přímo od zdroje havárie.

Podle mediálního odborníka Daniela Kőppla to ukazuje sílu internetu a bloggerů. „Úpravy těch fotek mi nepřijdou tak dramatické, protože nedošlo ke změně obsahu události,“ říká Kőppl s tím, že daleko horší prohřešek má podle něj na svědomí agentura Reuters. „V kauze dopravy záchranných věcí do Gazy vymazala z fotek útočníky,“ připomíná.

„Fotografické oddělení společnosti BP používá Photoshop pro úpravu obrázků. Jedná se o barevné korekce, snížení odlesků a oříznutí. Náš postprodukční tým jsme už poučili, aby se zásadních změn na fotkách v budoucnu vyvaroval,“ sdělil mluvčí BP.

Rozhovor s Danielem Kőpplem (zdroj: ČT24)

Šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Kőppl nevidí v záměru BP zlý úmysl. „Manažeři to mysleli dobře, ale neměli si to dovolit v situaci, kdy je jejich firma kritizována za celou řadu ne úplně přesných informací, které veřejnosti poskytla,“ říká.

Ropa do Mexického zálivu vytékala téměř tři měsíce od 20. dubna, kdy výbuch těžební plošiny Deepwater Horizon zničil podmořský vrt a zabil 11 dělníků. Surovina zasáhla americké pobřeží od Texasu po Floridu a způsobila nejhorší ekologickou havárii v dějinách Spojených států.