Poláky pobouřil studený Lech

Varšava - Polské politiky pobouřila reklamní kampaň výrobce rozšířeného piva Lech. Rozhořčili se poté, co se nedaleko místa, kde je pohřben tragicky zesnulý prezident Lech Kaczyński, objevil billboard lákající pijáky na „studeného Lecha“. Pivovar se za nevhodné umístění plakátu omluvil. Navíc již skončil pronájem dotyčné reklamní plochy, a kontroverzní billboard proto zmizí.

„Žízníte po zážitcích?“ táže se poutač umístěný naproti hradu Wawel v Krakově, v jehož areálu byl Kaczyński letos v dubnu po tragické havárii vládního letadla ve Smolensku pochován po boku polských králů. Ačkoli výrobce piva zahájil reklamní kampaň na „studeného Lecha“ více než rok před prezidentovou smrtí, umístění billboardu na dohled od místa jeho posledního odpočinku pobouřilo některé politiky.

Marek Migalski a Ryszard Czarnecki, europoslanci za opoziční stranu Právo a spravedlnost, kterou vede bratr bývalého prezidenta Jaroslaw Kaczyński, dokonce na Facebooku vyzývají Poláky k bojkotu piva Lech a dalších produktů pivovaru Kompania Piwowarska, který nápoj vyrábí. „Je to více než nevhodné. Je to skandál,“ hřímal Czarnecki. Kampaň podle něj překročila únosnou hranici vulgarity a morálního kýče.

Kampaň se „studeným Lechem“ se objevila už loni v únoru. V jejím rámci lze vedle dalších cen vyhrát i celý kamion piva.

Kontroverzní reklama na pivo Lech
Zdroj: Fotorzepa/Piotr Guzik