Za kanibalskou restaurací v Německu stojí skupina vegetariánů

Berlín - V Berlíně se chystá otevření nové restaurace, která vyvolala obrovské pozdvižení. Na svých internetových stránkách totiž zveřejnila inzerát, že hledá dárce lidských orgánů a volnomyšlenkářského chirurga. Podnik zároveň uvádí, že se při sestavování jídelního lístku nechal inspirovat stravovacími návyky amazonského kmene Waricaca, který je známý svým kanibalismem. Nikdo v jednu chvíli nevěděl, jestli to je drsná reklama nebo zda se mělo jednat opravdu o restauraci pro lidojedy. Pravda se ukázala až nyní - na lidském mase si nikdo nepochutná, šlo pouze o poněkud kontroverzní kampaň militantních vegetariánů

Internetové stránky nové berlínské restaurace způsobily rozruch. Web totiž vyzýval zákazníky, aby restauraci věnovali jakoukoli část svého těla. „Po zdravotní prohlídce se můžete rozhodnout, kterou část těla nám věnujete,“ píše se konkrétně na stránkách.

Kde restaurace stojí, se do poslední chvíle tajilo. Stránky uvádí, že filozofie podniku se inspiruje v životě kanibalského brazilského kmene Waricaca. Kuchyně restaurace Flimé prý kombinuje nejlepší tradiční ingredience kultury Wari s tradičními brazilskými recepty. Nahlédnout můžete i do jídelníčku. Podle internetových stránek by měla restaurace otevřít 8. září, na dnešek ale podle zpravodajky v Německu Evy Pláničkové majitel připravil první ochutnávku jednohubek. Těch se ale nikdo netknul. Všichni mají před očima inzerát, že nová restaurace hledá dárce lidských orgánů a taky volnomyšlenkářského chirurga.

Dárců se prý našlo 50

Zpráva o tom, že se v Berlíně sestavuje prapodivně extravagantní menu, vyvolala pozdvižení a taky otázky, kam až se dá zajít ve snaze upoutat pozornost. Vlna pohoršeného zájmu se přelila i daleko za německé hranice. Dohady o tom, kdo je zvrácený kuchař, plnily internet. Rozuzlení přišlo záhy - z kanibalů se vyklubali militantní vegetariáni.

„Chtěli jsme upozornit na fakt, že na světě se konzumuje příliš mnoho masa. Rozjelo se to pak úplně samospádem. Na sociálních sítích se vytvořily skupiny bojující proti restauraci. V internetové dražbě ale o naši paštiku z lidského masa zájem byl. Poslední nabídka byla 539 eur za 100g,“ uvedl spoluautor kampaně Thomas Richter z organizace Spolek vegetariánů.

„Lidi to většinou vnímali jako nevkusnou kampaň. Psané hranice v naší branži nejsou. Ale tohle bylo myslím moc. Spolek vegetariánů si tímhle nepomohl,“ míní odborník na reklamu Christian Fox. Podle komentářů se jedná o morálně sporný reklamní švindl. Kdyby ale nebyl, o surovinu by nouze nebyla. Části těla totiž údajně nabídlo na 50 lidí.