Hra v pohybu - na trh míří Kinect od Microsoftu

Praha - Microsoft začíná prodávat Kinect, nový systém ovládání pro herní konzole Xbox 360. Hráči díky němu nebudou k zábavě potřebovat nic víc, než své vlastní tělo. Microsoft očekává minimálně pětimilionové prodeje a cílí především na ty, kteří dosud hry příliš nehráli, a na rodiny. Microsoft i výrobci ostatních konzolí chtějí novinkami rozhýbat upadající herní trh. Ten totiž za poslední rok spadl o deset procent.

Průkopníkem pohybových senzorů je japonské Nintendo, které už před čtyřmi lety představilo svůj model Wii. Letos ho následovali i největší konkurenti Sony a Microsoft. Ten šel zatím nejdál, protože na ovladač proměnil celé hráčovo tělo. „Microsoft chce podle mého názoru bránit konzole jako hlavní herní zařízení. Na tuto scénu se totiž rychle dere iPad a další tablety,“ soudí redaktorka The Daily Telegraph Emma Barnettová.

O novinky je zájem

Ekonomika ČT24 o Kinectu (zdroj: ČT24)

Sony začalo svůj systém Move prodávat už v září a má na kontě skoro dva miliony prodaných kusů. Microsoft pouští na pulty Kinect a očekává minimálně pětimilionové prodeje. A to i přesto, že stojí stopadesát dolarů, tedy dvakrát víc než konkurence. V Česku se začne prodávat 10. listopadu. „Je to v podstatě webkamera za stopadesát dolarů, což může budit rozpaky. Na druhou stranu to ale není jen obyčejná webkamera, je to zároveň ovladač pro hry i pro celou konzoli a dá se to samozřejmě využít třeba na videohovory přes Skype,“ upozornil Dan Ackerman ze společnosti Cnet.com.

Ve Spojených státech půjde zařízení za 150 dolarů (2 590 Kč) do prodeje dnes o půlnoci. Kinect se napojí na herní konzoli Xbox a umožňuje uživateli zapojit se do hry svými gesty či hlasovými příkazy. Celkem bude v USA prodávat Kinect kolem 30 000 obchodů a o půlnoci se kvůli spuštění prodeje otevře asi 5 000 prodejen.

Microsoft do kampaně investuje přes půl miliardy dolarů. A tak 400 milionů plechovek Pepsi nebo na šedesát milionů krabic s kukuřičnými lupínky bude potištěno reklamou na Kinect. Firma chce totiž ke hraní přitáhnout i lidi, kteří se zatím počítačové zábavě vyhýbali. „Jsme velmi ambiciózní. Chceme prodávat minimálně miliony kusů. Hodně očekáváme hlavně od trhu, jako je Francie, Itále nebo Německo, kde je podle našeho názoru nedotčený trh rodinného hraní,“ doplnil viceprezident společnosti microsoft Chris Lewis.

Vydáno pod