„Nemusím shánět parkování a ušetřím za benzín. Ušetří to čas a mám čas se i v klidu nasnídat. Je to velmi výhodné,“ vyjmenovává pozitiva tohoto způsobu dopravy obyvatel Pekingu Čang Č'-fu, který si díky elektrickému kolu o hodinu zkrátí denní dojíždění do práce.
Společnost Lvyuan e-vehicle na pěti parkovištích propůjčuje 110 kol a do konce roku jich budou 3 tisíce. Na nabitou baterii zákazník ujede 30 kilometrů. Zatím jde pouze o experiment a kola se půjčují zdarma, pokud se ale nápad uchytí, bude společnost účtovat poplatek ve výši patnácti českých korun. „Každá změna chvilku trvá. Až si více a více lidí uvědomí, jak je to výhodné, postupně se přizpůsobí,“ řekl zaměstnanec společnosti Čchen An-čchün.

Reportáž Tomáše Etzlera
„V minulosti jezdili v Pekingu do práce na kole skoro všichni. Počet kol se ale dramaticky snížil. K řešení dopravní zácpy jsou kola velmi efektivní. Otázkou je, jak motivovat lidi, aby na kolech jezdili,“ podotknul profesor ekonomiky Ou Kuo-li z university Ťiao-tchung.
Peking má dosud s dopravou velké problémy a lidé nadále preferují vlastní automobil i navzdory mnohakilometrovým kolonám; na smog z dopravy si stěžovali i sportovci při zdejších olympijských hrách v roce 2008.