„Jízda českými vlaky z Berlína nebo Vídně do Prahy potěší nanejvýš nostalgiky. Ostatním cestujícím způsobí prastaré vlaky spíš problémy - zvláště v létě, kdy starým vagonům často vypadává elektronika,“ píše list. Už dva roky se čeká na nové dálkové lokomotivy z Plzně, ale jejich dodávka se stále zpožďuje.
„Je mi líto, nemáme žádná teplá jídla, od Berlína vypadla elektronika,“ zdůvodňuje hostům chabý jídelní lístek číšník jídelního vozu. Za výpadek může vedro. Teprve v Praze lze počítat s nahozením systému, který pochází ještě z dob NDR. Pro většinu cestujících vlakem EuroCity do Česka je to už pozdě, konstatuje list. Zvlášť výrazně je prý rozdíl vidět na mezinárodních trasách, kde se vlaky ČD střídají s německými, rakouskými nebo maďarskými. EuroCity mnohdy stovky kilometrů nesvítí, v zimě netopí a „zpoždění vzniklá na českém území“ jsou spíše pravidlem, píše Die Presse.
Líčí pak kauzu kolem plzeňské lokomotivky Škoda Transportation, která prý má dva roky zpoždění v dodávce moderních dálkových lokomotiv a stížností u antimonopolního úřadu zarazila Českým drahám připravovaný výhodný nákup nových vlaků Railjet od rakouské ÖBB. „Cestující tak budou muset ještě dlouho jezdit do Prahy bez teplého jídla a v zimě si brát na sebe teplé svetry,“ uzavírá svůj článek Die Presse.
Z navazujících čtenářských komentářů na webových stránkách listu jich však většina situaci tak tragicky nevidí a konstatuje, že ani rakouské dráhy na tom nejsou v tomto ohledu o mnoho lépe.