Maskoti z „ryzího čínského zlata“ chytají rez

Peking – Může zlato rezivět? To čínské zřejmě ano. Kvalita výrobků Made in China sice má dost pošramocenou pověst, zlatí maskoti letních olympijských her v Pekingu v roce 2008, prodávané prostřednictvím čínské státní banky, se ale zdály být dobrou investicí. Ani to však neplatí: majitelé zjistili, že panáčci ze zlata „ryzího na 99,9 procenta“ začínají rezivět, píše britský deník The Daily Telegraph. Přestože ceny zlata prudce stoupají, majitelé zlatých maskotů asi nezbohatnou.

Jeden z rozčílených zákazníků řekl čínské státní televizi CCTV, že za 38 zlatých maskotů zaplatil v přepočtu téměř 80 tisíc korun a koupil je prostřednictvím Bank of China v dárkovém balení společně s certifikátem pravosti od organizačního výboru 29. olympijských her. Certifikát uvádí, že maskoti byli vyrobeni z „99,9procentního ryzího zlata v omezené edici 10 000 kusů“, což muže tehdy přesvědčilo, že dobře koupil.

Po odvysílání příběhu na CCTV, která tak reagovala na sérii obdobných zpráv v jiných čínských médiích, nabídla banka zákazníkům, že jim vrátí nákupní cenu za maskoty, a výrobce Eastern Gold Jade Co. se připojil s možností „opravit“ rezavé skvrny, které prý vznikly v důsledku vad na elektrolytické pozlacovací technologii.

Vydáno pod