Letadlo naráží do Světového obchodního centra, Usáma bin Ládin se schovává před komandem Navy Seals. Známé scény si teď můžou Američané koupit v podání, jaké tu ještě nebylo - jako omalovánky pro předškoláky. „Nesnažíme se tím vůbec nic říct. Prostě jsme si udělali průzkum trhu a po takové knize byla poptávka,“ objasňuje důvod vydání omalovánek vydavatel Wayne Bell.
První vydání omalovánek o 11. září vykoupili Američané z obchodů skoro okamžitě. Autoři se ale ocitli i pod palbou kritiky – že vydělávají na tragédii a že jejich počin hraničí s absurditou a hlásá kolektivní vinu muslimů.

Loni vzbudilo emoce plánované islámské centrum pár bloků od Ground Zero. Letos patřily k hlavním tématům merlot a chardonnay z Long Islandu. Z vinic sotva 90 mil od Ground Zero, speciální edice k 10. výročí útoků. Levnější verze za 9,11 dolaru, ta dražší za 19,11. „Začali jsme s tím před sedmi lety. Výtěžek jde na památník na Ground Zero. Doteď to nikomu nevadilo, je to podle mě úžasný nápad. Připíjím si na manželovu počest jeho oblíbeným merlotem,“ říká autorka projektu a manželka jedné z obětí 11. září Monica Ikesová.

Debaty o vhodnosti takového uctění 11. září ovládly internet. Další důkaz rozjitřené atmosféry krátce před desátým výročím. Útoky patří k největším americkým traumatům. Po deseti letech se pomalu stávají tématem učebnic dějepisu.
