Agentura Interfax dnes s odvoláním na odborníky napsala, že podvozek Jaku by ani tlak motoru proti brzdné soustavě nevydržel. „Nejspíš by se ještě před odstartováním poškodil podvozek a letoun by nevzlétl,“ napsal Interfax. „V datovém zápisu černé skříňky není žádná informace o tom, že by taková situace nastala,“ uvedl dále Interfax s odvoláním na zdroj v leteckých kruzích blízký k vyšetřování. „Verzi o tom, že by neodblokování parkovací brzdy bylo příčinou letecké katastrofy, nic nepotvrzuje.“

Telefonát Pavla Vondry
V ruských odborných kruzích vyvolala zděšení zpráva deníku Moskovskij komsomolec, že důvodem nedostatečného tahu motorů, který havárii bezprostředně způsobil, bylo banální opomenutí posádky, která nevypnula omezovač otáček motorů
Kromě analýzy černých skříněk je třeba vyčkat na výpověď palubního inženýra Alexandra Sizova, který jediný havárii přežil. Jeho stav se sice postupně zlepšuje, dnes ho lékaři označili za „vcelku uspokojivý“. Vyšetřovatele k němu ale zatím nepouštějí. Nejdříve se tak prý stane kolem víkendu. Oficiální tečku za vyšetřováním udělá až úřední výnos MAKu, který je zkoumáním případu pověřen.