Psí televize se v San Diegu osvědčila a míří dál

San Diego (USA) – Speciální televizní program pro psy DOGTV má zmírnit jejich stres z dlouhé osamělosti i problémy vyplývající z toho, že jsou ponecháni celé hodiny bez dozoru. Je určen pro pejsky, kteří zůstávají sami doma, když páníčci odejdou do práce. DOGTV, propagovaný coby první televizní program svého druhu, zahájil vysílání 13. února jako součást nabídky kanálů zdarma na Cox Cable a Time Warner v San Diegu. Dostupný je pro zhruba 483 000 domácností, vedle toho už je za 9,99 dolaru měsíčně na webu a míří do celonárodní distribuce.

Obsah je šitý psům speciálně na míru. Nejsou v něm reklamy a dokonce i zvuky, barvy či úhel záběru jsou přizpůsobené tak, aby byly pro psy co nejpoutavější. A není žádné překvapení, že nejoblíbenějšími psími hvězdami jsou zase psi. „Strašně rádi se dívají, jak jsou jiní psi aktivní na obrazovce, ale také na další zvířata,“ řekla Beke Lubeachová, která vede marketing DOGTV. Populární jsou podle ní například ptáci, opice a zebry.

Sledovanost kanálu nikdo neměří a Lubeachová odmítla zveřejnit údaje, které získává její marketingové oddělení. Uvedla ale, že 80 procent diváků - tedy páníčků, kteří program svým mazlíčkům zapnou - ladí stanici opakovaně.

Vysílání, které sestavila skupina izraelských odborníků, je založeno na stovkách hodin výzkumu toho, co psy v televizi nejvíc přitahuje a zajímá. Vědci tak mimo jiné zjistili, že psům se líbí hra na foukací harmoniku a z kreslených seriálů nejlépe zabodoval Spongebob v kalhotách.

Vydáno pod