Šrouby přitáhne i Disney - zakáže reklamu na sladké a mastné

Washington - Americká společnost Walt Disney v rámci boje proti dětské obezitě zakáže na svých televizních kanálech a internetových stránkách reklamu na slazené nápoje a na jídlo s vysokým obsahem cukru a tuku. Zákaz postihne potraviny, které překročí zatím přesně neurčené hodnoty kalorií, cukrů a nasycených tuků. Nová pravidla ale mohou znemožnit reklamu některým řetězcům rychlého občerstvení v případě, že by chtěly propagovat výrobek splňující požadavky firmy, ale ostatní potraviny v jejich nabídce by tyto požadavky porušovaly.

Nová pravidla vstoupí v platnost v roce 2015, protože do té doby platí současné smlouvy s inzerenty. Ředitel firmy Bob Iger připustil, že zákaz může vyústit v krátkodobý propad příjmů z inzerce. Nicméně věří, že potravinářské společnosti nakonec začnou vyrábět zdravější jídlo.

Obezita je ve Spojených státech stále větším problémem. Podle Střediska pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) je nyní obézní více než třetina dospělých Američanů. S nadváhou mají problémy i děti a mládež a špatné stravovací návyky se promítají i do schopnosti armády nabírat nové vojáky. Více než čtvrtina Američanů ve věku 17 až 24 let je příliš tlustá na to, aby mohla sloužit v ozbrojených složkách.

Za zdravější stravování se výrazně zasazuje americká první dáma Michelle Obamová. Do boje s obezitou se nyní pustil i starosta New Yorku Michael Bloomberg, když na konci května navrhl zakázat prodej velkých nápojů slazených cukrem v restauracích, kinech či pouličních stáncích.