Udělejte to pro Dánsko! Počněte na dovolené, nabádá cestovka

Kodaň - Populace stárne, dětí nepřibývá a vlády to zatím moc neřeší. Do boje za zvýšení porodnosti se v Dánsku pustila poněkud překvapivě místní cestovní kancelář. Mladé páry láká na dovolenou a těm, kteří na zájezdu počnou potomka, nabízí benefit.

"Seznamte se s Emmou. Je Dánka. Přestože se narodila a vyrostla v Dánsku, byla stvořena v Paříži. Přímo v pokoji tady nahoře. Před třiceti lety tu Emmy rodiče byli na dovolené. Kdyby zdi mohly mluvit… Zamluvte si dovolenou skrz ovulační slevu. Pusťte se do toho. Prokažte, že jste tam zplodili dítě a vyhrajte zásobu dětského vybavení na tři roky a rodinnou dovolenou."

Bizarní kampaň nabádá Dány, aby se milovali a množili. A když už ne doma, tak aspoň během dovolené v zahraničí. Podle dánských statistik je za hranicemi počaté každé desáté dítě. „Cestování a nové zkušeností mají vliv na vztahy, protože se lidé vidí v novém světle. To uvolňuje v mozku endorfiny a vzniká touha po sexu,“ vysvětluje psycholožka Dagmar Johansenová.

Horizont 24: Udělejte to pro Dánsko (zdroj: ČT24)

I prostřednictvím tohoto videa Dánové bijí na poplach. Porodnost v zemi je nejnižší za posledních 27 let. Na tisíc lidí v produktivním věku ročně připadne pouze deset narozených dětí. A v Evropě na tom zdaleka nejsou nejhůř.

Nejmíň dětí se rodí v Monaku, Německu a na Slovinsku. Nejvíc naopak v Turecku, Irsku a ve Francii. Na lepší časy se rozhodně neblýská. Evropská unie dokonce odhaduje, že v roce 2060 budou víc než třetinu jejího obyvatelstva tvořit senioři. Zvýší se veřejné výdaje, klesne počet ekonomicky aktivních.

Šance, že kampaň zachrání Evropu, nebo alespoň Dánsko, je zřejmě minimální. Její tvůrci ale zdůrazňují - není důležité vyhrát, ale zúčastnit se.