Nový trik KLM: Facebook nebo LinkedIn pomůže vybrat souseda v letadle

Amsterdam – Nizozemské aerolinky KLM nedávno představily novou „sociální“ službu. Ta umožňuje pasažérům, aby si prohlédli profily svých spolucestujících na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. Pokud se jim mezi nimi někdo zalíbí, může požádat o přesazení hned vedle něho, píše server Businessinsider.com.

„Například v tomto týdnu jste si během letu z Amsterdamu do Sao Paula mohli vybrat, jestli chcete sedět vedle ředitele britské firmy nabízející záznamové služby, který má slabost pro reggae a jazz, nebo vedle italského chemika, mluvícího plynule holandsky, anglicky, španělsky a portugalsky. A nebo zda si chcete přisednout k norskému fanouškovi alternativního rocku, který míří do Argentiny navštívit svou rodinu,“ přibližuje službu aerolinek blogger z New Yorku Nicola Clark. 

Chcete ušetřit na taxíku?

Aplikace aerolinií KLM nabízí, že vám pomůže vyhledat cestující s podobnými koníčky nebo se stejným zaměstnáním. S nimi se pak můžete dohodnout, jestli se podělíte o náklady za letištní taxi nebo si zajdete se svým novým „známým“ například na kávu před/po letu. 

  • Meet & Seat od KLM zdroj: KLM http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/34/3329/332811.jpg
  • Meet & Seat od KLM zdroj: KLM http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/34/3329/332810.jpg
  • Meet & Seat od KLM zdroj: KLM http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/34/3329/332812.jpg
  • KLM zdroj: Wikipedia http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/30/2933/293227.jpg

Server Businessinsider.com se však obává, že služba s názvem „Meet & Seat“ si najde své nadšence především mezi stalkery z Facebooku a největší zájem bude o přesazení k nějaké pohledné spolupasažérce. 

Systém na podobném principu podle serveru iHned.cz zavedly již před časem na webových stránkách s propojením na sociální sítě i další aerolinie: Malaysia Airlines (MHbuddy), Lufthansa (GenFlyLounge), British Airways (MetroTwin) nebo Virgin Atlantic (Vtravelled). Kromě malajských aerolinek ovšem všechny službu po nějaké době fungování zrušily či pozastavily. Stánky pro spolucestování provozují už také KLM a jejich partnerské Air France pod názvem Bluenity.  

Nakonec dobrá zpráva pro ty, kterým tato služba nahání hrůzu: Můžete ji jednoduše odmítnout. Každý pasažér si může vybrat, zda se chce podělit o své osobní údaje. Navíc pokud chtějí cestující po vzájemném „oťukání“ sedět vedle sebe, musí toto přání oba odsouhlasit.