K návštěvě Česka bude lákat Einstein i Mandlová

Praha – Nová reklamní kampaň CzechTourismu s názvem „Česko – místo pro váš příběh“ má nalákat české i zahraniční turisty na podzimní návštěvu historických památek a lázeňských měst. Do boje za klienty pro tradičně slabší podzimní sezonu chce nasadit známé osobnosti, které Česko v minulosti navštívily. Například k návštěvě hlavního města tak bude zvát Albert Einstein, kterého Praha údajně inspirovala k objevu teorie relativity. K propagaci Mariánských Lázní zase CzechTourism využije Johanna Wolfganga Goetha.

Nová reklamní kampaň CzechTourismu je zaměřená především na podporu regionální turistiky, jedním z jejích cílů je podpořit tradičně slabou podzimní sezonu a nalákat lidi na výlety na prodloužené víkendy. „Kampaní jsme chtěli zareagovat na situaci, kdy nám statistiky ukazují snížení dynamiky růstu počtu příjezdů turistů za druhý kvartál,“ doplnil ředitel odboru strategie a marketingu agentury CzechTurism Marek Mráz.

CzechTourism chce kampaní prodloužit letní turistickou sezonu, která se právě chýlí ke konci, zejména v regionech. Zvát proto bude hlavně k návštěvě památek UNESCO a českých lázní. Především zahraniční bonitní turisty chce agentura za využití skutečných historických návštěvníků motivovat k tomu, aby si přijeli do Česka prožít svůj příběh.

Kampaň pro jednotlivé trhy počítá s nasazením různých osobností. Pro italský trh hodlá CzechTourism využít například Franceska Petrarku, Petra Velikého použije jako lákadlo pro potenciální návštěvníky z Ruska a tuzemské návštěvníky bude agentura lákat pomocí připomínky lázeňských pobytů Adiny Mandlové. Slavná herečka si oblíbila zejména Luhačovice, a to při natáčení filmu Bílá vrána v roce 1937. „Příběhy, které předestřeme návštěvníkům České republiky, je můžou inspirovat k touze, aby tam prožili i své vlastní,“ míní generální ředitel CzechTourismu Rostislav Vondruška.

Za vytvoření kampaně pro šest zemí a nákup prostoru v médiích CzechTourism zaplatil zhruba 24 milionů korun. Výměnou za to očekává dosažení hodnoty 1,15 milionu kliknutí na stránkách internetových prezentací, inzerci v tištěných médiích by podle něj mělo vidět přes deset milionů čtenářů.

Někteří odborníci jsou ovšem k výsledkům kampaně skeptičtí a nešetří kritikou. Je podle nich například příliš široká a snaží se propagovat všech 14 krajů najednou. „Myslím si, že to není o tom, jaká by měla být kampaň v Evropě, ale chybí bé, a to kampaň ve vzdálených zemích, například v Číně, Brazílii, v jižní Africe, to znamená v zemích, které prudce rostou v turistice,“ doplnil mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.

Kampaň poběží od konce srpna do konce letošního roku v Německu, Polsku, Rusku, Francii, Itálii, Velké Británii a také v Česku. Vizuály a bannery by se podle CzechTourismu měly objevit například ve francouzském deníku Le Monde, německé verzi časopisu National Geographic, recenzním portále Trip Advisor či formou internetové reklamy na vyhledávači Google.

Vydáno pod