Občanská sdružení kritizují koncepci městského okruhu

Praha - Městský okruh nezklidní dopravu v Praze, ale díky širším ulicím frekvence městské dopravy naopak vzroste. To tvrdí občanská sdružení a argumentují i tím, že město svévolně mění původní projekty. Například kvůli hloubení tunelů na Letné chce magistrát podél sadů postavit dočasnou tramvajovou trať.

Síť tunelů a mimoúrovňových křižovatek by měla v roce 2011 tvořit podstatnou část městského okruhu mezi Břevnovem a Trójou. Sdružení Auto-Mat teď v průběhu stavby našlo řadu nesmyslných řešení, o kterých se investor, hlavní město Praha, v původních projektech vůbec nezmiňuje. „Nad stopou městského tunelového okruhu vzniká jakási povrchová autostráda. Rozšiřují se komunikace a dopravy na povrchu bude více, než dnes,“ tvrdí zástupce sdružení Auto-Mat Martin Skalský.  

Podle investora však kritika není na místě. „Dnes tady můžeme vidět dva a dva jízdní pruhy. Z této kapacitní komunikace by měla postupně vzniknout komunikace jiného typu, takový městský bulvár,“ vysvětluje situaci ředitel odboru městského investora Magistrátu hlavního města Prahy Jiří Toman.  

Stavba tunelů na Letenské pláni si vyžádala velké dopravní omezení v ulici Milady Horákové a jejím okolí. Místo tramvají tady podle plánů jezdí autobusy a doprava tu zkolabovala jen jednou. „V těchto místech máme dozor zaměřen především na preferenci městské dopravy,“ vysvětluje zástupce ředitele Dopravní policie Praha Jiří Dušek.

Jenže vedení hlavního města se najednou rozhodlo vrátit sem po dobu výstavby tunelů tramvaje, a to k Letenským sadům. Tím proti sobě opět popudilo Sdružení Zachraňme Letnou. „Lidé, kteří Letenské sady navštěvují, přijdou o tento kus Letenských sadů, který bude tramvají uzavřen,“ je přesvědčen předseda Sdružení Zachraňme Letnou Daniel Hlaváč. „My tím reagujeme na připomínky Pražanů, kteří nejsou spokojeni s velkým počtem přestupů z tramvají na náhradní autobusovou dopravu a zpět,“ obhajuje toto rozhodnutí pražský radní pro dopravu Radovan Steiner.   

Výstavba objízdné trati, která bude stát 60 milionů korun navíc, je politickým rozhodnutím, které nemůžou ovlivnit ani místní politici. Tramvaje podél Letenských sadů začnou jezdit na podzim. Ukončení provozu je plánováno v roce 2010