Místo záplat po objížďkách pořádná oprava silnice. Kraj vyzkouší novou dohodu s ŘSD

Události v regionech: Místo záplat pořádná oprava, plánují v Pardubickém kraji (zdroj: ČT24)

V Pardubickém kraji by se napříště mohly silnice opravovat lépe. Vedení kraje, Technické správy komunikací a Ředitelství silnic a dálnic se dohodly, že spojí síly i finanční zdroje.

Místo obvyklého záplatování rozbitých míst se budou silnice na Pardubicku příště opravovat komplexněji. Poprvé se dohoda projeví na silnici v Jaroslavi u Holic.

Tou projíždí desítky kamionů za hodinu. Na úzké silnici, která není na takový nápor stavěná, jsou už po dvouměsíční objížďce vyjeté koleje. Pro Jaroslav je to už třetí velká objížďka za poslední dva roky.

„Opravy rozhodně nebyly provedeny v rozsahu takovém, v jakém byly zničeny. Nehledě na to, že ta silnice dneska už ani úplně opravovat nejde,“ stěžuje si starostka Jaroslavi Lenka Bezdíčková (nestr.)

Obvykle by řidiči, kteří míří z Vysokého Mýta do Holic, využili silnici I/35, na té se ale bude až do poloviny července pracovat. Proto volí auta objížďku přes Jaroslav. Za poškození nejen této silnice druhé třídy je zodpovědné Ředitelsví silnic a dálnic.

„Zákon o pozemních komunikacích říká jednoznačně, že pokud někdo způsobí poškození nadměrným užíváním komunikace, že je povinen to uhradit,“ vysvětluje Miroslav Němec ze Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Správce státních silnic si obvykle stav cest před objížďkou monitoruje a pak takzvaně záplatuje rozbitá místa. Tentokrát ale bude postup jiný. Stejné peníze, které by ŘSD dalo do oprav, zaplatí krajskému úřadu. Ten pak s přispěním svých peněz silnici opraví komplexně. Kraj si chce ale do budoucna také silnice víc chránit.

Ilustrační foto
Zdroj: ČT24

„Už při rozhodovacím procesu, kdy žádá kdokoliv o objížďky na našich silnicích, budeme striktně vyžadovat monitoring před objížďkou. A to, co se zničí, na tom budeme s Ředitelstvím silnic a dálnic více spolupracovat,“ říká k novému postupu náměstek pardubického hejtmana Michal Kortyš (ODS).

Pokud se společné financování oprav v Jaroslavi osvědčí, mohlo by se praktikovat i jinde. Jediný háček je v tom, že na krajském seznamu rozbitých silnic je jich stále více než finančních prostředků.