„Předpokládám, že zima z hlediska silničářského skončila. Stála nás 174 milionů, což je o zhruba pět procent více, než jsme předpokládali. Zima proběhla bez mimořádných událostí, nedošlo k žádným zásadním komplikacím,“ řekl Červíček. Podle hejtmanství se po třech mírnějších zimách náklady na zimní údržbu přiblížily normálu.
Silničáři po mrazivém lednu, náročném a nákladném na údržbu, museli v únoru zasahovat při ledovce a poté uzavřít některé silnice, jež zaplavila voda při náhlém oteplení. Práci měli i 24. února, kdy odklízeli následky silného větru, který vyvracel stromy a lámal větve. Za únor náklady na zimní údržbu dosáhly 28,3 milionu korun.
Bez kalamitního stavu
Silničáři v končící zimě zaznamenali 98 takzvaných posypových dnů, v kraji nebylo nutné vyhlásit kalamitní stav. V historii hradeckého kraje byla nejlevnější zimní údržba v zimní sezoně 2013/2014, kdy stála 70,4 milionu korun.
Naopak rekordně drahá byla zima na přelomu let 2005 a 2006, která vyšla krajskou pokladnu na čtvrt miliardy korun. Při průměrné zimě náklady zimní údržby v kraji nepřesáhnou 200 milionů korun.