Znojemské vinobraní uspořádá pražská agentura

Znojmo - Novým organizátorem znojemského historického vinobraní je pražská firma MVP agency, zabývající se organizací veřejných a propagačních akcí. Musela však nejprve doladit formální nedostatek v předloženém projektu - chybělo jí pojištění proti možné škodě způsobené Znojmu. Nový organizátor se bude muset vypořádat s nižším rozpočtem i velmi krátkým časem na přípravu celé akce. Výběr firmy musí definitivně schválit Rada města Znojma. Přestože v tuto chvíli běží patnáctidenní lhůta pro odvolání druhého účastníka výběrového řízení, bude už město podle starosty Zbyška Kaššaie(ČSSD) jednat už jen s MPV agency.

Nabídky přišly jen dvě

Z devíti zájemců dodaly konkrétní návrhy nakonec jen dvě pražské firmy. „Překvapilo mě to. Očekával jsem, že těch nabídek bude více, alespoň čtyři až pět,“ tvrdí znojemský místostarosta Jan Grois (ČSSD). Obě firmy se vešly do radnicí stanoveného stropu sedmi milionů korun. Oproti loňsku tak město dá o třetinu méně. Jak se toto šetření promítne do programu, tedy o kolik bude chudší, bude jasné v pátek, kdy radnice oznámí vítěze. 

Jisté je zatím jen jedno - vítězná firma si bude muset pořádně pospíšit. „Harmonogram nám nepřeje. Jsme už vlastně na začátku června, pak poběží čtrnáctidenní odvolací lhůta a potom bude záležet na firmě, jak bude dobrá s výběrem komparsistů, záborů náměstí, prostor,“ uvažoval Grois. Na otázku, zda je reálné, že to všechno organizátoři stihnou, odpověděl jednoznačně: „Musí!“

Znojemská firma Kofroň Production & Advertising, která organizovala vinobraní v loňském roce, tvrdí, že za poskytnutou částku není možné vinobraní v dosavadní kvalitě uspořádat. MVP agency však věří, že chybějící zdroje doplní sponzoři.

Program, se kterým MPV agency uspěla

Vinobraní bychom rádi vrátili ke kořenům, kde na prvním místě jde o tradici vína, historickou podívanou a pestrý program v celém centru města.

Historický průvod chceme zachovat, ale vdechnout mu nový život - v průvodu budou kromě tradičních historických postav i žongléři s ohňovými loučemi, prapory, bubny a pištci, zpěvy a tanečníci, akrobaté a další veselé figury.

V závěru by měly průvod rozšířit alegorické vozy, na kterých by se výzdobou a akcí zobrazila celá historie města Znojma. Ve spolupráci s místními spolky, sdruženími a školami bychom do programu také rádi zařadili „živé obrazy“ v rámci uvítací ceremonie na hlavním pódiu.

Znojmo se loni výrazně zadlužilo - to zkomplikovalo přípravu vinobraní

Historický průvod, rytířské souboje, kulturní program - touto dobou bylo v minulých letech už jasno, na co se mohou návštěvníci znojemského vinobraní těšit. Jenže letos je zatím všechno ve hvězdách. 

Ještě v únoru nebylo jasné, jestli na vinobraní zbudou vůbec nějaké peníze, a poté vše zkomplikovalo složité papírování kolem výběrového řízení na organizátora - teprve dnes tak vedení města otevřelo obálky s nabídkami.

Zatímco ostatní města v době krize snižovala své výdaje, město Znojmo podle dnešního vedení vesele investovalo dál. Z analýzy dluhové služby vyplývá, že ve srovnání s obdobně velkou Třebíčí je na tom město 22x hůř.

Dluhy města výrazně narostly zejména v minulém roce. Radnice si půjčila na nákladnou rekonstrukci Komenského náměstí, radniční pasáže či opravu hradebního valu. „Zatímco v roce 2009 činila zadluženost města přepočtená na jednoho obyvatele 12 tisíc korun, v roce 2010 to už bylo 24 tisíc korun,“ vysvětlil starosta Znojma Zbyšek Kaššai (ČSSD). V tuto chvíli se dluhy Znojma blíží 400 milionům. Tři čtvrtiny z této částky přitom musí splatit do konce letošního roku, kdy městu vyprší revolvingový úvěr.