Pražský magistrát propustí sedm procent zaměstnanců. Město chce ušetřit provozní výdaje

Pražský magistrát propustí do konce letošního roku sedm procent z celkem asi 2300 zaměstnanců. Pokračovat chce i v následujícím roce. Propouštět bude úřad napříč všemi svými odbory. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní.

Nová radnice v Praze
Zdroj: ČTK Autor: Richard Mundl

Primátor Zdeněk Hřib (Piráti) už v květnu řekl, že cílem propouštění je ušetřit provozní výdaje města. Magistrátní úředníci pracují v několika budovách ve více než třiceti odborech.

Propouštění bude postupné, nakonec se dotkne až deseti procent současných zaměstnanců. Do konce letošního roku to bude sedm procent, do konce roku 2022 pak výpověď dostanou další tři procenta lidí.

Ředitelé a ředitelky jednotlivých odborů magistrátu letos v únoru a březnu zpracovali a odevzdali audity svých odborů, ve kterém měli za úkol takzvaně racionalizovat počet míst. V dubnu s nimi tyto materiály projednalo vedení magistrátu, píše se v dokumentu.

Občanům pomůže Portál Pražana 

Primátor Hřib v květnu řekl, že se zeštíhlením úřadu má být spojeno zlepšení vnitřních procesů, které zjednoduší vykonávání běžných agend s pomocí digitalizace. Ve vztahu k občanům pak má napomoci například loni spuštěný Portál Pražana, prostřednictvím kterého mohou lidé v Praze řešit postupně se rozšiřující souhrn úkonů, kvůli kterým dosud museli na úřad.

Podle dokumentu schváleného radními nyní platí třicetidenní lhůta, kdy jsou připravovány kroky ke zrušení pracovních míst a kdy je vše projednáváno s odbory. Po uplynutí lhůty začne úřad řešit konkrétní výpovědi s dotčenými zaměstnanci, a to z důvodu nadbytečnosti. Propouštěným zaměstnancům bude vyplaceno odstupné, které u některých dosáhne až sedminásobku platu. Dokument schválený radou ještě projednají pražští zastupitelé.