Přejezd na frekventované silnici v Plzni bude minulostí. Nahradí ho silniční estakáda

Události v regionech: Estakáda v Domažlické v Plzni (zdroj: ČT24)

S mírným zpožděním končí stavba silničního přemostění domažlické železnice na západě Plzně. Estakáda, která nahrazuje úrovňový přejezd, stála přes miliardu korun. Vznikla v rámci modernizace plzeňského železničního uzlu. Řidičům se otevře do konce týdne.

Po nové silnici se už mělo deset dnů jezdit. Ale objevil se problém: zvlněný asfalt. „Zjistili jsme, že není dobře přilepena izolace a začal se nám při válcování vlnit asfalt. Museli jsme zase vybourat všechny vrstvy, které jsme nanesli,“ vysvětlil vedoucí závodu Dopravní stavby Západ Swietelsky Pavel Brůžek.

Přeložka Domažlické ulice, resp. silnice I/26 začíná u skvrňanské sokolovny a končí na nové okružní křižovatce jižně od domažlické trati. Silnice je prozatím pouze dvoupruhová – zatímco na nedalekém mostě nad chebskou tratí jsou ještě čtyři pruhy – ale most je připraven i na případné budoucí rozšíření.

Podle Václava Šťastného ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) podobné vedení silnice nad tratí v Plzeňském kraji nikde jinde není.

Se zprovozněním estakády nad domažlickou železniční tratí zaniká problematický úrovňový přejezd, na kterém se křížila s vytíženou železniční tratí do Bavorska nejen frekventovaná silnice první třídy, ale také trolejbusová trať. Přemístění trolejbusů nad železnici umožní její elektrizaci.

Přejezd a most, který je jeho náhradou
Zdroj: Miroslav Chaloupka/ČTK

Již v červenci se otevře přeložka části domažlické trati, na níž vzniká nová skvrňanská zastávka. Jde o poslední část modernizace plzeňského železničního uzlu, která výrazně zrychlí průjezd vlaků městem. Když přijížděly od Domažlic i Chebu, musely dosud zpomalovat na 40 km/h, nově budou moci od Chebu jet až k hlavnímu nádraží rychlostí 110 km/h a od Domažlic o deset kilometrů pomaleji.